Gå til innhold

Stovner i Oslo: trekker paralleller til situasjonen i svenske områder som Rinkeby, Göteborg og Malmö

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Politiet i Oslo har pågrepet ytterligere to menn etter bråket på Stovner og Vestli den siste uken.

Forsker på kriminelle gjenger ved Nasjonalt kunnskapssenter om vold og traumatisk stress, Inger Lise Lien, roper nå varsku:

– Jeg vil vite om noen av ungdommene har krigserfaring, eller hvorfor de så sterkt angriper autoriteter, sier forskeren, og trekker paralleller til situasjonen i svenske områder som Rinkeby, Göteborg og Malmö.

Til tross for pågripelsene fortsetter bråket. Ved 2-tiden natt til onsdag var det satt fyr på konteinere med søppel ved både Stovner og Fossum kirker. Da politi og brannvesen kom fram til stedet, var det ingen personer å se, skriver Aftenposten. Ifølge avisen er det tredje uke på rad nå med hærverk og brannstiftelser i Groruddalen.

Politiet har vært i samme område flere ganger etter at ungdommer har tent på søppel og kastet stein mot vektere, politi og brannvesen.

Noen satte blant annet fyr på papir som var lagt på taket av en bil. Kort tid etterpå kom melding om brann på Vestli barneskole. Samtidig ble det kastet stein mot en vekter på stedet.

Natt til søndag ble tre unge gutter i 17- og 18-årsalderen innbrakt fordi de nektet å forlate området etter å ha blitt bortvist. De ble ikke pågrepet.

Ungdommene er blant annet mistenkt for å ha forsøkt å dumpe en 15 kilos stein på en vekterbil som kom kjørende under en bro.

https://www.document.no/2017/05/31/stovner-braket-fortsetter-forsker-frykter-svenske-tilstander/

Nå har det spredd seg til Norge. Vi er mange som lenge har advart mot dette. Skal blir interessant å høre hva slags bortforklaringer politikerne kommer med.

Lykke til med dette vanvittige eksperimentet. Glad jeg ikke bor i Oslo.

Anonymkode: 4111b...399

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tror det er mange bakenforliggende årsaker men selvfølgelig få unnskyldninger

Mange mennesker driver bare rundt i dag og mange finner aldri noe " yrkes eller studietilknytning"og ender opp i den stadig økende gruppen med mennesker som aldri "havner på rett hylle i livet"Selv når ekspertene snakker om problemene på radio eller TV så snakker de så fort at det går bare inn der og ut der på oss midt på treet samfunnsengasjerte

Tenker ofte på hvordan de nærmeste pårørende sikkert har det Man får tårer i øynene for at det skal være slik selv om man ikke selv har barn eller ungdommer Føler bare avmakt og veldig sorg men vet ikke hva som bør gjøres helt 

Anonymkode: 27c39...36b

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er mange bakenforliggende årsaker men selvfølgelig få unnskyldninger

Mange mennesker driver bare rundt i dag og mange finner aldri noe " yrkes eller studietilknytning"og ender opp i den stadig økende gruppen med mennesker som aldri "havner på rett hylle i livet"

Pussig hvorfor det bare er muslimer som driver på slik da.

Anonymkode: 7e46a...00f

AnonymBruker

Mange går rundt i pille og narkotikarus i dag tror jeg Tilogmed når de er på jobben i alle typer yrkesutøvelse

Rart ikke man må levere tisseprøver hvis man jobber innen rettsvesen eller helsepersonell Tror det er så utbredt i dag Skyldes vel politikken som gjelder i dag Ikke at jeg tror på harde straffer men kanskje tisseprøver hadde vært på sin plass også for politikere kanskje

Ikke rart at ungdommen tar etter Vi aper jo lett etter dem vi tror har peiling og autoritet

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange går rundt i pille og narkotikarus i dag tror jeg Tilogmed når de er på jobben i alle typer yrkesutøvelse

Rart ikke man må levere tisseprøver hvis man jobber innen rettsvesen eller helsepersonell Tror det er så utbredt i dag Skyldes vel politikken som gjelder i dag Ikke at jeg tror på harde straffer men kanskje tisseprøver hadde vært på sin plass også for politikere kanskje

Ikke rart at ungdommen tar etter Vi aper jo lett etter dem vi tror har peiling og autoritet

Du tror at pøblene på Stovner setter fyr på ting og kaster søppel fordi de er omgitt av voksne (foreldre, lærere, helsepersonell etc.) som er påvirket av piller eller narkotika?!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...