Gå til innhold

Høyre ber fattige barnefamilier arve mer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

- På den måten får de også maksimalt ut av skattelettelsene. Vinn-vinn, sier Erna Solberg.

- Over helgen kommer vi til å legge frem et forslag for Stortinget om at fattige familier med småbarn bør sørge for å arve noe mer enn de gjør i dag. Tall fra finansdepartementet viser at man kommer ganske langt med så lite som to-tre millioner kroner i arv, sier Solberg.

Statsministeren presiserer at hun ikke forventer at fattige småbarnsfamilier skal arve kaffehus, tobakksfabrikker eller dagligvareimperium, men at alle med litt egeninnsats vil kunne arve mer enn i dag.

Anonymkode: 44e6d...3ec

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

- På den måten får de også maksimalt ut av skattelettelsene. Vinn-vinn, sier Erna Solberg.

- Over helgen kommer vi til å legge frem et forslag for Stortinget om at fattige familier med småbarn bør sørge for å arve noe mer enn de gjør i dag. Tall fra finansdepartementet viser at man kommer ganske langt med så lite som to-tre millioner kroner i arv, sier Solberg.

Statsministeren presiserer at hun ikke forventer at fattige småbarnsfamilier skal arve kaffehus, tobakksfabrikker eller dagligvareimperium, men at alle med litt egeninnsats vil kunne arve mer enn i dag.

Anonymkode: 44e6d...3ec

:lol:

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mine fattige svigerforeldre døde og vi fikk arve en million i gjeld ..;)

Anonymkode: 8d1fe...797

Man er ikke forpliktet til å arve gjeld.  Men vil man ha de gamle, ikke spesielt verdifulle gjenstandene med høy affeksjonsverdi, må man ta gjelden også.  Kan man klare seg uten førstnevnte, er det mulig å avstå fra hele arven. 

Men de fleste ønsker jo å ordne opp i sånt, så det er ingen enkel situasjon.

AnonymBruker

Oppfordring til kriminalitet kan dette innebære hvis man begynner å presse fremmede slektninger for penger

Selv sitter hun på sin "grønne gren "i det meste sikkert

Mine fjerne slektninger må bare klare seg som best de kan Håper bare de har litt annet å tenke på en etterlatenheter fra meg

Horribelt spør du meg

Anonymkode: d840c...f59

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...