Gå til innhold

tips for å gå opp i vekt

Gjest undrende

Anbefalte innlegg

Gjest undrende

Jeg er en jente på 27 år som ikke er på slanking eller har noen spiseforstyrrelse.

Ser ikke sykelig tynn ut for å si det sånn , veier under 40 kg og er 165cm høy. Er i ferd med å prøve å bli gravid og ønsker i denne forbindelse å øke vekten noe, problemet er at jeg er veldig småspist og liten apetitt så det er ikke så enkelt. Har ingen B12-mangel og normal blodprosent. Regelmessig menstruasjon har jeg også, så jeg er ikke veldig bekymret ,men fikk beskjed om at for helsen sin del burde jeg gå opp en del kilo. Kan legge til at begge mine foreldre har lett benbygning og når min mor var i 20-årene ble hun gravid når hun veide 44 kg. Blir veldig glad for svar om noe jeg kan gjøre , evt. at jeg ikke trenger bekymre meg. På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje det hjelper med Fortimel kosttilskudd fra apoteket? De fleste går opp når de spiser det. Dessverre har ikke jeg gjort det men som sagt de fleste gjør det. Ellers tar jeg også imot gode råd for å legge på meg noen kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest undrende

Kanskje det hjelper med Fortimel kosttilskudd fra apoteket? De fleste går opp når de spiser det. Dessverre har ikke jeg gjort det men som sagt de fleste gjør det. Ellers tar jeg også imot gode råd for å legge på meg noen kg.

Takk for tipset. Kan du si litt mer om hva det er for slags kost-tilskudd, er det tabletter, noe en skal drikke etc.?

Hadde vært fint hvis du kunne beskrive litt nærmere hva det var og hvor mye en pleier å gå opp i vekt over hvor lang tid hvis du vet noe om det.

Er det noe i nærheten av semperdrikker eller ensini, de har jeg prøvd tidligere.

Må en ha det på resept eller er det reseptfritt? Håper på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset. Kan du si litt mer om hva det er for slags kost-tilskudd, er det tabletter, noe en skal drikke etc.?

Hadde vært fint hvis du kunne beskrive litt nærmere hva det var og hvor mye en pleier å gå opp i vekt over hvor lang tid hvis du vet noe om det.

Er det noe i nærheten av semperdrikker eller ensini, de har jeg prøvd tidligere.

Må en ha det på resept eller er det reseptfritt? Håper på svar.

Det er en liten kartong, 2 dl, a la sjokolademelk til ungene. Trenger ikke resept men det koster ca 30 kroner. Dersom du har rett diagnose kan du få det på blå resept. Har du noen form for spisevegring kan du få det gratis etter en egenandel på 1300 kr etter å ha søkt på Trygdekontoret. Det går ikke på vanlig enenandelskort.

Du bør i hvert fall drikke 3 om dagen etter maten. De fleste legger på seg av det, jeg er nok unntaket. Jordbær og skogsbær smaker best, sjokolade er forferdelig. Dette er ikke noen superkur du må nok holde på en stund.

Det er ikke som å slanke seg. Man kan la være å spise så mye og så går man ned. Man må spise til man nesten kaster opp og deretter drikke tilskuddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...