AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 Skrevet 20. juni 2017 Virker vallergan 10 mg på søvn? Hva er din erfaring? Jeg har tatt den 2 -3 netter og allerede i natt syntes jeg den virket mindre enn de par første nettene.. Anonymkode: 452ec...2a2 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 Skrevet 20. juni 2017 Ja, den virker. Her utnytter en bivirkninger på allergimedisin (trøtthet). Denne trøttheten avtar, og de fleste bruker 20-30 mg. Ca hver 3. uke må en ta noen dagers pause for å få tilbake virkningen. Anonymkode: 360d2...c7b 0 Siter
ISW Skrevet 20. juni 2017 Skrevet 20. juni 2017 Ofte er det sånn med antihistamin-sovemedisiner at "less is more" iblant. I alle fall fra en viss grense. Alle slike medisiner (gamle allergimedisiner, Remeron/Tolvon, Truxal, Seroquel m.flere) griper inn i ganske mange systemer av reseptorer. Som regel er affiniteten til histaminreseptorer den høyeste. Det vil si at i lave doser "går" medisinen dit (og gjør deg trøtt), og i høyere doser begynner medisinen å gjøre mye annet i tillegg (siden histaminreseptorene allerede er blokkert). Noen av disse effektene er svært lite søvnfremmende, f.eks har Remeron og Tolvon en stimulerende effekt i høye doser. Så det er ikke naturlig gitt at man blir dobbelt så trøtt av dobbel dose. Ofte er det en pause som skal til. 0 Siter
cilie Skrevet 20. juni 2017 Skrevet 20. juni 2017 7 minutter siden, issomethingwrong skrev: Ofte er det sånn med antihistamin-sovemedisiner at "less is more" iblant. I alle fall fra en viss grense. Alle slike medisiner (gamle allergimedisiner, Remeron/Tolvon, Truxal, Seroquel m.flere) griper inn i ganske mange systemer av reseptorer. Som regel er affiniteten til histaminreseptorer den høyeste. Det vil si at i lave doser "går" medisinen dit (og gjør deg trøtt), og i høyere doser begynner medisinen å gjøre mye annet i tillegg (siden histaminreseptorene allerede er blokkert). Noen av disse effektene er svært lite søvnfremmende, f.eks har Remeron og Tolvon en stimulerende effekt i høye doser. Så det er ikke naturlig gitt at man blir dobbelt så trøtt av dobbel dose. Ofte er det en pause som skal til. Kloking😅 1 Siter
frosken Skrevet 20. juni 2017 Skrevet 20. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Virker vallergan 10 mg på søvn? Hva er din erfaring? Jeg har tatt den 2 -3 netter og allerede i natt syntes jeg den virket mindre enn de par første nettene.. Anonymkode: 452ec...2a2 Mange har god effekt av vallergan, men 10 mg er ofte litt for lav dose. Mer vanlig å bruke 20-30 mg. 0 Siter
ISW Skrevet 21. juni 2017 Skrevet 21. juni 2017 18 timer siden, cilie skrev: Kloking😅 Tusen takk, fining 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 Skrevet 21. juni 2017 Awwwwwww....... Anonymkode: cb80a...c59 0 Siter
ISW Skrevet 21. juni 2017 Skrevet 21. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Awwwwwww....... Anonymkode: cb80a...c59 Hjelper det hvis jeg sier at jeg er litt glad i deg også? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 Skrevet 21. juni 2017 24 minutes ago, issomethingwrong said: Hjelper det hvis jeg sier at jeg er litt glad i deg også? Det sier du bare for å være snill........ Anonymkode: cb80a...c59 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.