Gå til innhold

Barn som har blitt ertet/mobbet. Hva funker?? Trenger råd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 minutt siden, Kayia skrev:

Hvor har hun fått terapi, og hvilken form for terapi er dette? 

Først på BUP og senere på en DPS. Vet ikke helt hvilken form for terapi hun fikk. Har det bedre i dag. Vil bare si at noen andre mødre kom til meg etter noen år og kunne bekrefte at de hadde sett mobbingen og barna deres hadde også sett det. Det hjalp veldig å bli trodd selv om skaden hadde skjedd. 

Anonymkode: b3e86...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Først på BUP og senere på en DPS. Vet ikke helt hvilken form for terapi hun fikk. Har det bedre i dag. Vil bare si at noen andre mødre kom til meg etter noen år og kunne bekrefte at de hadde sett mobbingen og barna deres hadde også sett det. Det hjalp veldig å bli trodd selv om skaden hadde skjedd. 

Anonymkode: b3e86...927

Beklager, gikk helt i surr her jeg :) Jeg svarte jo trådstarter, og trodde det var hun som svarte meg at hennes datter på 6 gikk i terapi. Det syns jeg var noe spesielt, og ville høre mer om hvilken behandling datteren fikk. 

Håper det går bedre med din datter nå :) 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell

Vet du ikke vil høre dette, men en jente som er 6-7 år og mobber, vel det er et barn og det er ikke hennes feil.

Når det er sagt, virker ikke som om skolen gjør nok, då ta direkte kontakt med fylkesmannen og klag inn skolen.

 

Håper det ordner seg, unner ingen mobbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Finnes bare EN ting som virker mot mobbing, men det er ikke lov, så får folk gjøre hva de vil, men bryter noen loven for å "stanse" noen mobbere gjør ikke det meg noe :) 

Dere for fortsette med de "lovlige" snille fine vitenskapelige metodene deres, gjerne vis meg statistikk for hvor effektivt det er også

Lykke til

Anonymkode: 31183...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Andreaswell skrev:

Vet du ikke vil høre dette, men en jente som er 6-7 år og mobber, vel det er et barn og det er ikke hennes feil.

Barnet må forstå at mobbing ikke er OK. Dette høres ut som en regelrett psykopat-in-spe.

Anonymkode: 64615...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnet må forstå at mobbing ikke er OK. Dette høres ut som en regelrett psykopat-in-spe.

Anonymkode: 64615...fa8

Selvfølgelig må barnet få forståelse for dette, ikke dermed sagt at det er barnets feil. Ligger ofte mye bak de som mobber. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, Andreaswell skrev:

Selvfølgelig må barnet få forståelse for dette, ikke dermed sagt at det er barnets feil. Ligger ofte mye bak de som mobber. 

Det er ALLTID mobberen som har skyld.

Anonymkode: 64615...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Kayia skrev:

Beklager, gikk helt i surr her jeg :) Jeg svarte jo trådstarter, og trodde det var hun som svarte meg at hennes datter på 6 gikk i terapi. Det syns jeg var noe spesielt, og ville høre mer om hvilken behandling datteren fikk. 

Håper det går bedre med din datter nå :) 

Helt greit. Lurte litt på hvorfor du spurte om det . :)

Anonymkode: b3e86...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ALLTID mobberen som har skyld.

Anonymkode: 64615...fa8

Ser at det er lite poeng i å diskutere med deg, du får tro hva du vil. Regner med at du selv har opplevd mobbing, eller noen som står deg nær. Derfor du mener det så bastant. Husk at det er snakk om et lite barn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
28 minutter siden, Andreaswell skrev:

Ser at det er lite poeng i å diskutere med deg, du får tro hva du vil. Regner med at du selv har opplevd mobbing, eller noen som står deg nær. Derfor du mener det så bastant. Husk at det er snakk om et lite barn her.

God gammeldags oppdragelse er det eneste som nytter i sånne tilfeller.

Anonymkode: 64615...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

God gammeldags oppdragelse er det eneste som nytter i sånne tilfeller.

Anonymkode: 64615...fa8

Hva er "god gammeldags oppdragelse"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, Andreaswell skrev:

Hva er "god gammeldags oppdragelse"?

Ris på rumpa.

Anonymkode: 64615...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ris på rumpa.

Anonymkode: 64615...fa8

Du lever virkelig ikke i 2017 (ikke kun basert på denne tråden)

Ris på rumpa= Vold, mishandling. Ergo- Strengt forbudt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 minutter siden, Andreaswell skrev:

Du lever virkelig ikke i 2017 (ikke kun basert på denne tråden)

Ris på rumpa= Vold, mishandling. Ergo- Strengt forbudt. 

Nei, et par klaps på ruma er ikke vold. Dagens oppdragelse ødelegger barna.

Anonymkode: 64615...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, et par klaps på ruma er ikke vold. Dagens oppdragelse ødelegger barna.

Anonymkode: 64615...fa8

Jo, det er å slå og å slå er vold! Den kan du ikke diskutere deg vekk fra uansett.

Hva er "dagens oppdragelse"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
5 timer siden, Kayia skrev:

Heldigvis vet man mer om mekanismene med og rundt mobbing i dag. 

Ja, men nå tror jeg ikke alle lærere i min tid brydde seg så om mekanismer rundt mobbing. Det var et gjennombrudd at noen i det hele tatt tok tak i det, og en vekker for de det gjaldt.

Og, ja, jeg tror dårlig oppførsel må føre til ubehagelige konsekvenser i visse tilfeller, selv for barn. Til og med børstemark er smarte nok til å lære av det, selv om de ikke er myndige.

Jeg synes TS får for mye pepper for å ha feil følelser når hun tross alt ikke har gjort noen ting galt. Jeg forstår veldig godt at hun blir sint på en unge som plager barnet hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
5 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg synes TS får for mye pepper for å ha feil følelser når hun tross alt ikke har gjort noen ting galt. Jeg forstår veldig godt at hun blir sint på en unge som plager barnet hennes.

Vet ikke om du sikter til meg, men det har i hvertfall ikke vært min intensjon. Klart det er lov å bli sint over det mest verdifulle man har! Men det er stor forskjell på det og hva anonym mener man bør gjøre med mobbere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
41 minutter siden, Andreaswell skrev:

Vet ikke om du sikter til meg, men det har i hvertfall ikke vært min intensjon. Klart det er lov å bli sint over det mest verdifulle man har! Men det er stor forskjell på det og hva anonym mener man bør gjøre med mobbere.

Jeg tenkte ikke på deg, nei. Mer på en del av de første innleggene hvor folk svarer som om ts var tilhenger av fysisk straff. 

Jeg oppfatter ikke startinnlegget sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg tenkte ikke på deg, nei. Mer på en del av de første innleggene hvor folk svarer som om ts var tilhenger av fysisk straff. 

Jeg oppfatter ikke startinnlegget sånn. 

Ja så lett kan man bli stemplet som " mobber";)

Anonymkode: b3e86...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...