Gå til innhold

Medisiner har liten effekt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg er inne i en depresjon. Men livet er tungt. Jeg ser ikke hensikten med å stå opp på morgenen. Sover mye på dagen, og orker lite. Jeg har korte oppturer innimellom. Jeg kan kvikne litt til når jeg kommer meg bort, men burde fått utrettet noe mer her hjemme også. Jeg prøver, men er sliten. Prøver å komme meg igjennom arbeidsdagene på jobb. Problemer og bekymringer lammer meg. Gjør jeg tiltak for å lette på noen av problemene, men ikke kommer igjennom, synker jeg bare enda lenger ned. Jeg bruker mye medisiner, men lurer på om det har hensikt når jeg har det slik likevel.

Anonymkode: 16d15...4b8

Andreaswell
Skrevet

Om det har hensikt kommer veldig ann på hva slags diagnoser du har, hva slags medisiner du bruker og om de har virkning. Dette er ikke alltid lett å se/avgjøre selv. Om du ønsker å slutte bør du i hvertfall ta det opp med legen først.

Utifra hvordan du beskriver hverdagen så høres det ut som en klassisk depresjon ja. 

Gjest Maggie55
Skrevet

Så flink du er som klarer å beskrive tankene om å slite med psyken og ikke minst at du står i jobben Det siste er verd å sloss for Gjør iallefall ikke noe som forykker muligheten til å klare seg på jobben er mitt råd 😊

Man har alltid noe å miste føler jeg.

Vi har alle tøffe dager i dag men håper noen på jobb forstår litt (Når det gjelder all  tilrettelegging vet jeg fra egen erfaring i arbeidslivet at mulighetene mange steder er veldig vanskelige)

God og snarlig bedring😊

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Maggie55 skrev:

Så flink du er som klarer å beskrive tankene om å slite med psyken og ikke minst at du står i jobben Det siste er verd å sloss for Gjør iallefall ikke noe som forykker muligheten til å klare seg på jobben er mitt råd 😊

Man har alltid noe å miste føler jeg.

Vi har alle tøffe dager i dag men håper noen på jobb forstår litt (Når det gjelder all  tilrettelegging vet jeg fra egen erfaring i arbeidslivet at mulighetene mange steder er veldig vanskelige)

God og snarlig bedring😊

Det er ikke bare i arbeidslivet det er vanskelig å få nødvendig tilrettelegging. Det er på så mange områder i samfunnet. Det meste er en kamp. Og den som ikke klarer å stå i kampen vil tape.

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om jeg er inne i en depresjon. Men livet er tungt. Jeg ser ikke hensikten med å stå opp på morgenen. Sover mye på dagen, og orker lite. Jeg har korte oppturer innimellom. Jeg kan kvikne litt til når jeg kommer meg bort, men burde fått utrettet noe mer her hjemme også. Jeg prøver, men er sliten. Prøver å komme meg igjennom arbeidsdagene på jobb. Problemer og bekymringer lammer meg. Gjør jeg tiltak for å lette på noen av problemene, men ikke kommer igjennom, synker jeg bare enda lenger ned. Jeg bruker mye medisiner, men lurer på om det har hensikt når jeg har det slik likevel.

Dette høres vondt ut men hva strever du med i utgangspunktet? Er det ren depresjon det er snakk om? Har du slike perioder jevnlig?

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, XbellaX skrev:

Dette høres vondt ut men hva strever du med i utgangspunktet? Er det ren depresjon det er snakk om? Har du slike perioder jevnlig?

Jeg har slike perioder jevnlig. Jeg strever med livets utfordringer. Er mye nedstemt og sliten av livet.

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har slike perioder jevnlig. Jeg strever med livets utfordringer. Er mye nedstemt og sliten av livet.

Siden medisiner ikke ser ut til å ha ønsket effekt bør det kanskje gjøres en ny vurdering. Du skriver ingenting om diagnose annet enn at du har det slik med jevne mellomrom, BP2? Av det lille du skriver her tror jeg du kunne hatt nytte av å lære ulike teknikker for å håndtere utfordringer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...