Gå til innhold

diagnose hvilken er det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er 15 år gammel. Jeg har fått diagnosene andre blandede atferd- og følelsesforstyrrelser og reaktiv tilknytningsforstyrrelse. Det er symptomer som er ment å dekke EUPF ( tror jeg). Hva er symptomene på de diagnosene? Er det '' alvorlig ''? Det er flere behandlere som tror at jeg har kompleks PTSD, dissosiativ lidelse og eupf, men de er ikke satt som diagnoser enda. 

Anonymkode: aefe0...5f0

Andreaswell
Skrevet

En diagnose i seg selv trenger ikke nødvendigvis å være alvorlig, det viktigste er å se hva den/de gjør med deg. Men ja, diagnosene du nevner er "alvorlige" om en velger å se slik på det. EUPF, eller Borderline kan du google og finne masse om. Ta en titt f.eks. her https://www.felleskatalogen.no/m/medisin/sykdom/borderline-forstyrrelse

Skal sies st jeg kjenner et par som fungerer relativt normalt med Borderline i jobbsammenheng og familie, kommer vel helt ann på hvor "sterkt man er preget".

I forhold til PTSD, kan jeg spørre deg om hva grunnen her er, om du vet? Har det selv, etter å ha blitt misbrukt som barn. Er på langt nær den som er plaget mest alvorlig, også her er det jo grader.

Gjest Kanuttius
Skrevet

Borderline er vel en diagnose man kan bli frisk fra hvis man får god behandling tidlig nok. Jeg mener å ha lest at jo eldre man er jo mere fast sitter borderline problematikken i deg. Helst skal ikke en slik diagnose settes før man er 20 ish.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...