Gå til innhold

NHD:Har psykiatrien feilbehandlet meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merkelig at depresjonen nesten har forsvunnet på tross av at jeg ikke har fulgt fastlegen sin beskjed,men har gått ned fra 50 til 25mg zoloft per døgn.Bivirkninger av zoloft er depresjon.Jeg kan altså etter 20 års sykdom i teorien slutte med medisiner og være frisk? Betyr dette at jeg aldri har vært bipolar eller har hatt EUPF? Vilforsikkerhetsskyld bruke 25 mg ett års tid før jeg trapper ned til 25 mg annenhver dag og såhver 3 dag og hver 4 dag.Regner med åkutte zoloft ut helt om 2 år.Er dette korrekt nedtrapping,eller kan jeg trappe ned raskere?

Begynner nå å lure på om søvnmangel og stress alene har gjort meg syk.Skillsmisse og fravær av barn,2 gutter på nå 32 og 34 kan også ha gjort meg strekt deprimert.

Kan virkelig 20 år med god søvn i 8-10 timer og cipramil,Tolvon.Trilafon og Zoloft fjerne all sykdom,eller har jeg aldri hatt disse diagnoser?

Har vel altid trodd at samtalebehandling ville vært best,men nå begynner jeg å lure på om lettere psykiske plager kan behandles  kun medikamentelt? Mine selvmordsforsøk har aldri ført til innleggelse på sykehus.Selv 10-15 tolvon førte bare til 2 dagers søvn.Siden far og mor levde har mine forsøk kun vært rop om hjelp.

Etter at de døde i 2005 har jeg ikke turt,de ville funnet min kropp så sent at katten Dennis ville ha begynt å "smake på meg"

Har også 2 barnebarn nå så nå kan jeg ikke være så ego at bare jeg skal få evig søvn.Ei jente er  er 7 og en gutt  5.(pappa er 32)

Har en teori om at dyp sorg har ført til depresjon og at jeg har kvittet meg med søvnproblemet ved hjelp av gode medisiner.

8-10 timer virker mye,men jeg må opp og late vannet og sover ganske urolig.Vinduet må stå åpent året rundt,da jeg kun kan sove med temperaturer under 18 grader,helst 15.Dyna er god å gjemme seg under.Om vinteren sover jeg med strømper på.

Hva mener du NHD? Ingen psykisk sykdom,eller få plager? Kan jeg kutte zoloft helt om 12 eller 24 mnd?

Skrevet
4 minutter siden, Norknight skrev:

Hva mener du NHD? Ingen psykisk sykdom,eller få plager? Kan jeg kutte zoloft helt om 12 eller 24 mnd?

NHD er sykmeldt og har ikke vært her på en god stund, så du kan nok ikke regne med svar fra ham.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...