Gå til innhold

Tid mellom flyavganger

Anbefalte innlegg

påskelilje

Jeg driver litt research for høstferien. Ser på en del flyavganger, med bytte på Schiphol i Amsterdam. Slik jeg husker den, er den enormt stor, og det tar lang tid å komme seg fra et sted til et annet (dersom en er uheldig). Noen av avgangene har 45 minutter mellom landing og avgang. Jeg synes dette virker lite, men vil det normalt sett gå greit, siden søkemotorene faktisk kommer opp med dette som alternativ?

(og ja - for dere som leste det jeg skrev om klima og personlig forbruk - så blir dette trolig den flyturen jeg tar i 2017 :P)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/421869-tid-mellom-flyavganger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg driver litt research for høstferien. Ser på en del flyavganger, med bytte på Schiphol i Amsterdam. Slik jeg husker den, er den enormt stor, og det tar lang tid å komme seg fra et sted til et annet (dersom en er uheldig). Noen av avgangene har 45 minutter mellom landing og avgang. Jeg synes dette virker lite, men vil det normalt sett gå greit, siden søkemotorene faktisk kommer opp med dette som alternativ?

(og ja - for dere som leste det jeg skrev om klima og personlig forbruk - så blir dette trolig den flyturen jeg tar i 2017 :P)

Alle som vil redde miljøet gir faen når det kommer til stykket.

Anonymkode: 68330...878

påskelilje
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle som vil redde miljøet gir faen når det kommer til stykket.

Jeg sa jo det i det andre innlegget at jeg flyr 1-2 ganger per år, og at turen i høstferien, hvis den blir noe av, trolig blir min eneste tur i år. Men å fly er noe av det mest belastende privatpersoner gjør - så det å sortere ut plast utgjør en mikroskopisk del av klimaregnskapet i forhold til fly. Men det er selvsagt viktig det også - så kan en bruke mye av plasten på nytt.

Men du har nok rett i at mange har vakre vene tanker om hva som er rett, og så gir en noe blaffen når det kommer til personlig komfort og gleder... Men jeg er uenig med deg i at det er så kategorisk som du sier. Det er ikke slik at ALLE som vil redde miljøet gir faen.

AnonymBruker
Akkurat nå, påskelilje skrev:

Jeg sa jo det i det andre innlegget at jeg flyr 1-2 ganger per år, og at turen i høstferien, hvis den blir noe av, trolig blir min eneste tur i år. Men å fly er noe av det mest belastende privatpersoner gjør - så det å sortere ut plast utgjør en mikroskopisk del av klimaregnskapet i forhold til fly. Men det er selvsagt viktig det også - så kan en bruke mye av plasten på nytt.

Men du har nok rett i at mange har vakre vene tanker om hva som er rett, og så gir en noe blaffen når det kommer til personlig komfort og gleder... Men jeg er uenig med deg i at det er så kategorisk som du sier. Det er ikke slik at ALLE som vil redde miljøet gir faen.

De fleste gir faen. Folk flest er ikke interessert i å kutte ut årets utenlandsferie for å redde miljøet. Det blir med svada-snakket.

12 minutter siden, påskelilje skrev:

45 minutter er i minste laget, ja.  Om flyet er i rute ville du nok klare det, selv om flyplassen er stor, men jeg tror flyselskapet må ha minst 45 minutter for å få med bagasjen. Og svært mange fly er ikke helt i rute, som du vet.

påskelilje
1 minutt siden, Xtra skrev:

45 minutter er i minste laget, ja.  Om flyet er i rute ville du nok klare det, selv om flyplassen er stor, men jeg tror flyselskapet må ha minst 45 minutter for å få med bagasjen. Og svært mange fly er ikke helt i rute, som du vet.

Men bagasjen blir vel videresendt direkte fra første fly til annet fly?

Annonse

påskelilje
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste gir faen. Folk flest er ikke interessert i å kutte ut årets utenlandsferie for å redde miljøet. Det blir med svada-snakket.

Nei, du har mye rett i det. Men dersom de som reiser 3-4 ganger utenlands med fly hvert år, kan kutte den ene gangen, så vil det monne ganske mye.

Og jeg ser at her i byen er det mange som nå bruker elsykkel fremfor bil. Og det blir spennende å se trafikkmålinger som viser om det virkelig monner. Håper det!

Akkurat nå, påskelilje skrev:

Men bagasjen blir vel videresendt direkte fra første fly til annet fly?

Ja, men jeg tror ikke flyselskapene "garanterer" (i den grad slik garanti er verd noe) at de får overflyttet bagasjen om det er mindre enn 45 minutter i mellom. Litt usikker på hva du mente, men...

påskelilje
3 minutter siden, Xtra skrev:

Ja, men jeg tror ikke flyselskapene "garanterer" (i den grad slik garanti er verd noe) at de får overflyttet bagasjen om det er mindre enn 45 minutter i mellom. Litt usikker på hva du mente, men...

Mente at vi ikke må hente ut bagasjen og sjekke den inn igjen når en mellomlander på Schiphol?

Men jeg forstår at det er litt liten tid ja. Synes det er litt rart at det kommer opp som et alternativ da, hvis det ikker er et reelt alternativ...

Andreaswell
7 minutter siden, påskelilje skrev:

Mente at vi ikke må hente ut bagasjen og sjekke den inn igjen når en mellomlander på Schiphol?

Men jeg forstår at det er litt liten tid ja. Synes det er litt rart at det kommer opp som et alternativ da, hvis det ikker er et reelt alternativ...

Jeg har aldri hentet ut baggasje i mellomlandinger i hvertfall. Har fint klart meg med 45 min på flyplassen i Bangkok, da inkludert visum og passkontroll. Men var passe stressa :P Finnes ikke noen garanti, så lurest er nok å finne en med litt lengre tid.

5 minutter siden, påskelilje skrev:

Hehe, ok, neida, bagasjen sendes "helt gjennom", i hvertfall om billettene er bestilt samlet og det ikke er opplyst om annet. Om ene selskapet er lavprisselskap (inkl. Norwegian) må du antakelig sjekke om bagasjen selv.

6 minutter siden, påskelilje skrev:

Enig i det. Tror 45 minutter er grensen, så om det er akkurat 45 minutter vil alternativet komme opp. Og høyst sannsynlig går det bra, det er bare så kjedelig hvis ikke ;).

21 timer siden, påskelilje skrev:

Så lenge du bestiller en gjennomgående billett, er det flyselskapets ansvar at du rekker det.

Hvis du selv bestiller fra to ulike selskaper må du beregne vesentlig bedre tid. 

1 minutt siden, issomethingwrong skrev:

Så lenge du bestiller en gjennomgående billett, er det flyselskapets ansvar at du rekker det.

Om første flyet er forsinket venter ikke neste flyet selv om man har gjennomgående billett. Og bagasjen er vel det som "ryker" først.

Annonse

24 minutter siden, Xtra skrev:

Om første flyet er forsinket venter ikke neste flyet selv om man har gjennomgående billett. Og bagasjen er vel det som "ryker" først.

Nei, ikke nødvendigvis (har opplevd begge deler) men da får man i såfall plass på neste fly.

Jeg står fast uten bagasje nå jeg :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...