Gå til innhold

Hvorfor er visse bezoer ikke lov med førerkort.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hvorfor de nye grensene forbyr visse bezoer som rivotril, mens valium er lov?.

Når det kommer til valium og rivotril så har jo valium lengre halveringstid, virker veldig ulogisk at rivotril ikke er lov da.

Anonymkode: 5fe41...b9e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det har med grad av påvirkning å gjøre. Rivotril er mye sterkere enn valium. Feks er en rivortil 2mg tlsvarende 8 valium i styrke. Det er ikke tillatt å kjøre med 8 valium innabords heller. Men det er nok i overkant strengt ja. At man må vente så lenge etter 1 rivotril.

Anonymkode: 66680...50d

AnonymBruker
Skrevet

2mg Rivotril tilsvarer 40 mg Valium. (faktor 20).

Anonymkode: d7702...ebb

Skrevet

Kan jeg kjøpe benso på nett en plass, og evt hvor?  Det er for dyrt og for mye styr å gå til lege i Norge.  

Her i landet må man  selge sjelen for å kanskje få 2 vival.  Jeg personlig med flere, går heller på gata å handler 100 tbl hver 2-3 månede.  

Da kan vi være anonyme og det er samme pris som lege+apotek =) + Du slipper å sitte der å ydmyke deg selv! 

Skrevet

Men siden det er ulovlig å handle på gata, vil jeg gjerne slippe det problemet.? 

Skrevet

Blir du stoppet med rivotril uten å ha resept av legen så blir du dømt for å ha narkotika. Pluss at du risikerer å bli avhengig. Noe å tenke på.

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at rivotril er sterkere enn valium, men 0.5mg tilsvarer 10mg valium som er lov. Hvorfor dette ikke er lov gir jo ingen mening. Er jo samme virkningsmekanisme.

Skrevet

Tror nok de samme reglene gjelder ved valium hvis du blir stoppet uten resept av legen. Dessuten så er 10 mg vival altfor mye å ta hvis en skal kjøre bil. Beskjeden jeg har fått er at hvis jeg tar 5 mg vival så må jeg vente minst 8 timer med å kjøre, mens hvis jeg tar 2 benzo så må jeg vente nesten 24 timer med å kjøre. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, emilie321 skrev:

Tror nok de samme reglene gjelder ved valium hvis du blir stoppet uten resept av legen. Dessuten så er 10 mg vival altfor mye å ta hvis en skal kjøre bil. Beskjeden jeg har fått er at hvis jeg tar 5 mg vival så må jeg vente minst 8 timer med å kjøre, mens hvis jeg tar 2 benzo så må jeg vente nesten 24 timer med å kjøre. 

Gjelder selvsagt ved lovelig bruk med resept, dessuten må du ikke vente 8 timer til du kan kjøre, dette gjelder imovane etc., men ikke når du står på fast døgndose med valium.

10mg valium står oppført som den lovelige grensen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...