Gå til innhold

Hypomani, kontakt oppmerksomhet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å bli mer oppmerksomhetssøkende i kontakt med andre?

FjellOgDalar
Skrevet

Ja, jeg vil si det. I alle fall kan jeg bli såkalt hypersosial. Bable som en foss til det irriterende for folk rundt meg. Føle at jeg har veldig mye å fare med som alle burde få vite om. Samtidig er det ikke ille å ha litt aleinetid heller for min del, for jeg setter i gang prosjekter jeg MÅ jobbe med i fred. Og NÅDE den som stiller seg i veien! Og NÅDE de som ikke vil høre på meg snakke i hytt og pine om hvor fantastisk det jeg driver med er! De får passet sitt påskrevet. Særlig om jeg har en blandet episode, for da blir jeg deprimert om noen spenner bein for meg - hvilket igjen bare gjør meg selvdestruktiv. Opp- og nedstemt på samme tid. Det er en skummel tilstand som krever umiddelbar behandling.

Skrevet
6 timer siden, Villanda skrev:

Det er i alle fall vanlig for meg, om enn ikke like ille lenger som det var før da livet var mindre strukturert.

Under hypomani har det skjedd at jeg har stått opp midt på natten, kledd på meg og gått dørbankrunde på studentblokka for å få med meg folk på fest for å feire livet. Midt i uka. Og festen måtte vi lage selv, men det var ikke vanskelig for meg. 

Det var da jeg begynte å få de første tilbakemeldingene om at jeg oppførte meg veldig "out of character", og var syk.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hypomani kriterier: 

En periode med varighet på 4 dager eller mer hvor man har et løftet eller irritabelt stemningsleie og minst 3 av følgende 7 hverdagslige funksjoner er påvirket:

• Økt aktivitet eller rastløshet
  • Økt taletrang
  • Konsentrasjonsvansker eller lett distraherbar
  • Nedsatt søvnbehov
  • Økt seksuell energi
  • Kjøpetrang, overmodig atferd
  • Øket behov for å være sosial

http://bipolar2.no/bipolare_lidelser.html

Gjest franklyscarlet
Skrevet
På 30.6.2017 den 6.36, Villanda skrev:

Jeg blir i alle fall det :) Blir veldig interessert i å snakke med fremmede, også. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...