Gå til innhold

Urelevante opplysninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Flyttet fra mitt fødested for 18 år siden. På den tid mottok jeg tjenester fra kommunen (noe ufrivillig). Hadde kommunal bolig med vilkår om oppfølging hjemme. Neste bosted hadde jeg kun samtaler i kommunen. Bodde der i 9 år. Nåværende kommune har vært mitt bosted i 8 år. Kan opplysningene fra de kommunene være relevante for kommunen jeg bor i nå? Såvidt jeg vet har ikke kommunen opplysninger fra mine tidligere bosteder. Håper dette var forståelig. Har sendt brev til mitt fødested om å få kopi av alle opplysninger ved min kontakt med de, men bør kommunen jeg bor i nå også ha disse opplysningene? 

Skrevet
38 minutter siden, aa-k-j skrev:

Hei. Flyttet fra mitt fødested for 18 år siden. På den tid mottok jeg tjenester fra kommunen (noe ufrivillig). Hadde kommunal bolig med vilkår om oppfølging hjemme. Neste bosted hadde jeg kun samtaler i kommunen. Bodde der i 9 år. Nåværende kommune har vært mitt bosted i 8 år. Kan opplysningene fra de kommunene være relevante for kommunen jeg bor i nå? Såvidt jeg vet har ikke kommunen opplysninger fra mine tidligere bosteder. Håper dette var forståelig. Har sendt brev til mitt fødested om å få kopi av alle opplysninger ved min kontakt med de, men bør kommunen jeg bor i nå også ha disse opplysningene? 

Slik jeg ser det, er dette ikke relevante opplysninger for din nåværende kommune. Ikke når du har mottatt tjenester i nåværede bostedskommune gjennom lang tid.

Skrevet
7 minutter siden, frosken skrev:

Slik jeg ser det, er dette ikke relevante opplysninger for din nåværende kommune. Ikke når du har mottatt tjenester i nåværede bostedskommune gjennom lang tid.

Har hatt psyk sykepleier i 2 år, forsøkt miljøarbeidertjenesten (hadde ikke nytte av det) og nå har jeg hjemmesykepleie siden slutten av januar. Vil ikke si det over såveldig lang tid. Kommunen vil helst at jeg skal ha mer. 

Skrevet
6 minutter siden, aa-k-j skrev:

Har hatt psyk sykepleier i 2 år, forsøkt miljøarbeidertjenesten (hadde ikke nytte av det) og nå har jeg hjemmesykepleie siden slutten av januar. Vil ikke si det over såveldig lang tid. Kommunen vil helst at jeg skal ha mer. 

Poenget mitt er at kommunen vil ikke få noe bedre grunnlag til å vurdere hvilke tjenester som er aktuelle av å lese gammel dokumentasjon. Det er din situasjon her og nå som vil avgjøre.

Skrevet
3 minutter siden, frosken skrev:

Poenget mitt er at kommunen vil ikke få noe bedre grunnlag til å vurdere hvilke tjenester som er aktuelle av å lese gammel dokumentasjon. Det er din situasjon her og nå som vil avgjøre.

Ja ser den. Men jeg har uansett bedt om kopi av opplysningene fordi jeg selv vil vite ting. Fikk ingen god forklaring på hvorfor jeg skulle ha oppfølging hjemme. Fikk bare beskjed om at det var vilkåret ved å få den boligen og i den kommunen var det håpløst å finne annen bolig. Hadde på den tid ingen diagnose eller lignende. 

Skrevet (endret)

Har forøvrig lignende problemer nå som da. Bortsett fra at jeg er blitt mer voksen. Og har nå en diagnose og har fått vite at jeg har lærevansker.  

Endret av aa-k-j

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...