Gå til innhold

Hvorfor blir noen mennesker så mye lettere ofre for maktmennesker enn andre??

Anbefalte innlegg

Gjest Maggie55

Man kan jo bare se i sitt eget lille liv med sitt opplevet mobbing og andre ting som det er vanskelig eller så og si umulig for er enkeltindivid å forsvare seg mot Systemet har så mange ansikter og hvor mye aner man egentlig de juridiske implikasjonene av( hva innebærer det for eksempel å reservere seg for fastlegeordningen)

Ser også i distriktspolitikk at kommuner ikke har råd til å gi alle innbyggere godt vann og vei og helse og skole osv Men de politiske partiene er jo uangripelige i sine prioriteringspofiler

I storpolitikken ser vi enkelte mennesker og folkegrupper som så mye lettere er ofre for forfølgelse og urett Dette har jo også skjedd utallige ganger opp gjennom historien

I det daglige tror jeg mange av oss prøver å økonomisere med ressurser så godt vi kan så dette vet de fleste av oss hvor vanskelig er Vi vet også hvor forskjellig mennesker bare i en liten familie er og hvor ofte forskjellige smaker og hvor forskjellige ting de trenger

Samtidig tror jeg de fleste av oss skiller mellom prioriteringer vi gjør hjemme hos oss selv og på jobben hvis vi har noen 

Har ofte sett selv sånne håpløse tilfelle og saker det virker umulig å begynne å nøste i på jobb selv Dengang jeg var i jobb)

Virker som medisinen kun er å ikke ta alt inn over seg

Fortsetter under...

Andreaswell

Mennesker er avhengig av å ha en leder. Dessverre bruker mange ledere sin maktposisjon på en negativ måte. Makt i seg selv er ikke negativt, det er heller svært positivt. Da jeg jobbet som leder handlet min makt å få det beste ut av mine medarbeidere. Klarer jeg det, ja da blir makten brukt positivt. Om du vil lese mer om makt, hvordan man kan se at en blir utsatt for maktmisbruk osv, så anbefaler jeg deg boken "Makt og maktbruk i arbeidslivet" av Endre Sjøvold. 

Spennende tema! Jeg skrev Bacheloroppgave om makt og lederskap :) 

"Makt er evnen til å dra fordel av andre på tross av deres motstand" Her ligger det så mye, både positivt og negativt. 

Gjest Maggie55

Dessverre er det mye syke ledere ja

Har faktisk opplevet at enkelte er så avhengig av sine tidligere faktisk underordnede at de ikke gir slipp på dem i årevis etter at arbeidsforholdet eller studium er avsluttet men bare fortsetter sin " giftige" og "syke "ferd Selv også om det ikke foreligger noe ureglementert fra den ansattes side 

Bare forskjellige syn på  saker og ting

De har aldri lært seg å tenke selv Antagelig bare så altfor bortskjemte alt fra barnsben av

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...