Gå til innhold

Ensome trygdede får lengre fengselsstraff?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leste dette i avisa det høres merkelig ut, nesten diskriminerende?

– Det er vanskeligere for utlendinger å oppnå tidligere løslatelse fordi de ofte ikke kan dokumentere at de har en jobb eller familie å flytte tilbake til, sier Rokkan

Bør det ikke være oppførselen i fengselet som avgjør om en får slippe unna litt tidligere? Type lag bråk og krangle få full straff, oppfør deg som et normalt menneske slipp ut litt tidligere?

Bør trygdede ensomme folk fengsles lengre enn "normale" folk? Kjør debatt!

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/fengsel/34-prosent-av-alle-innsatte-er-utlendinger/a/24084135/

Anonymkode: 21d2a...9f4

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste dette i avisa det høres merkelig ut, nesten diskriminerende?

– Det er vanskeligere for utlendinger å oppnå tidligere løslatelse fordi de ofte ikke kan dokumentere at de har en jobb eller familie å flytte tilbake til, sier Rokkan

Bør det ikke være oppførselen i fengselet som avgjør om en får slippe unna litt tidligere? Type lag bråk og krangle få full straff, oppfør deg som et normalt menneske slipp ut litt tidligere?

Bør trygdede ensomme folk fengsles lengre enn "normale" folk? Kjør debatt!

Nei, det er diskriminering.

Men det mest "interessante" er at mer enn 1/3 av innsatte er utlendinger. Sånn går det når grensene står på vidt gap!

Anonymkode: 52e67...046

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener utlendinger som har begått krim, skulle bli forvist på livstid.

Så jeg klarer ikke bli provosert, ...

Anonymkode: 8b175...f56

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener utlendinger som har begått krim, skulle bli forvist på livstid.

Så jeg klarer ikke bli provosert, ...

Anonymkode: 8b175...f56

De kommer bare tilbake når de vil. :wacko:

AnonymBruker
Skrevet

Åpne grenser er berikende, er dere imot er dere rasitiske ;)    ;)

Neida, men synes det er rart på noen områder her i livet er det helt greit å diskriminere, andre ting er helt forkastelig

De har sikkert funnet en eller annen statistikk som viser at dersom den innsatte har jobb ventenede etter soning reduserer sannsynligheten for at de begår kriminelle handlinger på GRUPPENIVÅ, og dermed lar de det gå til fordel/ulempe for INDIVIDENE, noe som også kalles DISKRIMINERING. 

Jeg kan også dra frem statistikk som viser at muslimske mødre er trygdesvindlere oftere enn de ikke er det, skal politikerne nekte somalske mødre trygd da, kollektiv bestraffelse? nei vil alle si fordi det er diskriminerende å behandle individer etter hva slags gruppe de tilhører. Men folk er ikke konsekvente og det gjør meg sur..... Spesielt kjønnsdiskriminering på skolen, jenter har fått hele skoleløpet tilpasset deres kjønn (på gruppenivå) men det er ikke nok på tross av skolesystemet er tilrettelagt for dem og gir dem bedre karakterer, skal de LIKEVEL kvoteres inn på studier basert på TISSEN deres, ikke individenes prestasjon eller annet, nei TISSEN deres. "Hey frøken, du er ikke kvalifisert for denne jobben, men staten har valgt at du skal få jobben pga TISSEN DIN, er det bare jeg som synes dette høres noe... uhm... merkelig ut? Nei nei dette er helt OK, diskriminering er helt ok og også nasistisk rasistisk diskriminering forkastelig hitler nazi greier

Og sånn går nå dagene, kun propaganda vås........... Er det rart en ikke klarer å passe inn i samfunnet når ddette er slik "normale" folk tenker og mener ? Ingen logikk

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åpne grenser er berikende, er dere imot er dere rasitiske ;)    ;)

Neida, men synes det er rart på noen områder her i livet er det helt greit å diskriminere, andre ting er helt forkastelig

De har sikkert funnet en eller annen statistikk som viser at dersom den innsatte har jobb ventenede etter soning reduserer sannsynligheten for at de begår kriminelle handlinger på GRUPPENIVÅ, og dermed lar de det gå til fordel/ulempe for INDIVIDENE, noe som også kalles DISKRIMINERING. 

Jeg kan også dra frem statistikk som viser at muslimske mødre er trygdesvindlere oftere enn de ikke er det, skal politikerne nekte somalske mødre trygd da, kollektiv bestraffelse? nei vil alle si fordi det er diskriminerende å behandle individer etter hva slags gruppe de tilhører. Men folk er ikke konsekvente og det gjør meg sur..... Spesielt kjønnsdiskriminering på skolen, jenter har fått hele skoleløpet tilpasset deres kjønn (på gruppenivå) men det er ikke nok på tross av skolesystemet er tilrettelagt for dem og gir dem bedre karakterer, skal de LIKEVEL kvoteres inn på studier basert på TISSEN deres, ikke individenes prestasjon eller annet, nei TISSEN deres. "Hey frøken, du er ikke kvalifisert for denne jobben, men staten har valgt at du skal få jobben pga TISSEN DIN, er det bare jeg som synes dette høres noe... uhm... merkelig ut? Nei nei dette er helt OK, diskriminering er helt ok og også nasistisk rasistisk diskriminering forkastelig hitler nazi greier

Og sånn går nå dagene, kun propaganda vås........... Er det rart en ikke klarer å passe inn i samfunnet når ddette er slik "normale" folk tenker og mener ? Ingen logikk

Sant nok. Samfunnet er ikke logisk, det er ganske opp-ned, må man kanskje kunne si, vel. 

AnonymBruker
Skrevet

De har kanskje ikke " tak over hodet" og ingen penger utenfor fengselet og det har de andre Kanskje det er derfor?

Det er lite som forundrer i dag

Anonymkode: dec8b...a86

AnonymBruker
Skrevet

I våre dager er det meste uforståelig.

Anonymkode: c043a...985

Gjest Maggie55
Skrevet

Det er så mye man aldri får høre om tror jeg Har inntrykk det er blitt sånn at selv svært syke mennesker bare får seile sin egen sjø

Imgenting forundrer lenger

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Maggie55 skrev:

Det er så mye man aldri får høre om tror jeg Har inntrykk det er blitt sånn at selv svært syke mennesker bare får seile sin egen sjø

Imgenting forundrer lenger

I våre dager er det meste håpløst. Jeg tror toget har gått.

Anonymkode: c043a...985

Gjest Maggie55
Skrevet

Det eneste positive hvis man kan snakke om det i sånne sammenhenger er at jeg har inntrykk av at flere og flere vinner frem i rettsystemet og får erstatninger og oppreisning for ødelagte og ruinerte liv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...