Gå til innhold

Forstår ikke at jeg har barn og er opptatt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har ei venninne som er singel og barnløs. Hun jobber 50% og er 50% ufør. Har merket tendenser til at hun har blitt en smule egoistisk 😂

Vi hadde snakket om at vi skulle ut å spise sammens før ferien. En søndag for noen uker siden ringte hun og spurte om vi kunne spise den kommende uken for hun hadde fri til fredag. Jeg sa at jeg jobbet Mandag til og med fredag og at var opptatt hver ettermiddag med avslutninger på skolene til barna osv. Javel, så da er du opptatt da, sa hun. Jeg sa at jeg kunne bli med etter hun var ferdig på jobb på lørdag eller søndag. I helga kan ikke jeg pga jeg jobber, sa hun. 

Det virker som om jeg skal ha tid når det passer henne selv om jeg jobber 100% men når hun jobber så kan hun ikke. Det ble ikke noe av dem middagen. Men vi får prøve igjen 😀

Anonymkode: bb48c...59d

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Javel, så da er du opptatt da, sa hun. Jeg sa at jeg kunne bli med etter hun var ferdig på jobb på lørdag eller søndag. I helga kan ikke jeg pga jeg jobber, sa hun.  Det virker som om jeg skal ha tid når det passer henne selv om jeg jobber 100%, men når hun jobber så kan hun ikke.

Jeg vet ikke om jeg synes dette var så veldig egoistisk eller lite forståelsesfullt, hun konstaterte jo egentlig bare fakta.  Kanskje var det mest en klønete formulering. Men det kommer selvfølgelig an på måten det ble sagt på - og om dette var et engangstilfelle, eller om hun har for vane å "glemme" at du jobber fulltid. 

Det er ikke så lett for de som ikke har skolebarn, å se for seg / huske på at det er like travelt i juni som i desember for de som har barn som går på skole og noen fritidsaktiviteter.  (Riktignok var det et svare rabalder om dette i media nylig - og nei, jeg er ikke enig med de som omtaler det som tortur, selv om det kan bli i meste laget på kort tid.) 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det ble ikke noe av den middagen. Men vi får prøve igjen 😀

Nå er det sommerferie fra både skole og fritidsaktiviteter, så nå må du passe på å foreslå noen alternative tidspunkt som passer for deg, så kan hun forhåpentligvis også på ett av disse.  Ikke gå i forsvarsposisjon, bare si at nå er kjøret over for denne gangen og at du gjerne vil at dere skal finne en dag dere kan spise sammen.       

AnonymBruker

Jeg skjønner ikke bruk av egoistisk i forhold til det du skriver her. Hun ringte for å avtale, du kunne ikke. Du kom med et annet forslag, hun kunne ikke. Mulig du opplever henne slik i andre sammenhenger enn den du beskrev. Forstår ikke hensikten med dette innlegget i det hele tatt.

Anonymkode: 88520...423

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...