Gå til innhold

Hvilken medisin finnes mot angst?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken medisin finnes mot angst? Jeg tenker da på medisin som man kan ta en gang i blant og som viker med en gang.

Anonymkode: b2a52...a7b

Skrevet

Av C-preparater er vel Fluanxol og Atarax det mest nærliggende. 

For øvrig har anxiolytika en tendens til å være vanedannende.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken medisin finnes mot angst? Jeg tenker da på medisin som man kan ta en gang i blant og som viker med en gang.

Skal du kan bruke en gang i blandt er benzodiazepiner det mest virkningsfulle (blir lett avhengig etc.), sobril, valium eller rivotril.

Anonymkode: 16c83...7b6

Worrisome Plenty
Skrevet

Fluanxol mot angst, en gang i blandt tror ikke jeg funker særlig.

Det som virker mot akutt angst, er benzo som vival og sobril, Det er ikke noe farlig å ta en gang i blant Men ikke hver dag, da blir man muligens avhenging.

Er problemet vedvarende, må man nok vurdere SSRI (antidepressiva) det må da tas hver dag.

Skrevet

Sobrill , men man bli lett avhengig av det , har gått på det inn i mellom før , men det siste uke har jeg tatt det nesten hverdag, det hjelper , men tok pause to dager og nå igjen startet på nytt , så  om du skal bare ta det inn i mellom , så kan du godt prøve sobrill . Men personlig vil jeg ha hatt en annen pille som man ikke blir avhengig og som er snill mot kroppen , lykke til . Håper du finner den rette !!

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kognitiv terapi virker mot angst. Det har god langtidseffekt, og er ikke vanedannende. 

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, Janus30 skrev:

Kognitiv terapi virker mot angst. Det har god langtidseffekt, og er ikke vanedannende. 

Har tilnærmet null effekt hvis en har asperger . Benzo er det eneste som hjelper.

Anonymkode: d25fd...c6c

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...