Gå til innhold

Hva er det beste som har hendt deg noen gang?

Anbefalte innlegg

Det beste som har hendt meg er da jeg fikk datteren min. 

Ellers er det mange hendelser som kommer høyt opp på lista. Hendelser som gjør at jeg har det bedre nå enn før. Bla hundene mine. Det å ha opplevd å ha hatt de gjør godt å tenke tilbake på idag. Har mange gode minner fra tiden med dem. En annen ting er da jeg flyttet hit der jeg bor nå, mye positivt har skjedd etter at jeg flyttet hit. Har vel aldri trives så godt i en bolig før.

Noen andre som har noen spesielle hendelser som fortsatt preger livet positivt idag?

Fortsetter under...

37 minutter siden, emilie321 skrev:

Det beste som har hendt meg er da jeg fikk datteren min. 

Ellers er det mange hendelser som kommer høyt opp på lista. Hendelser som gjør at jeg har det bedre nå enn før. Bla hundene mine. Det å ha opplevd å ha hatt de gjør godt å tenke tilbake på idag. Har mange gode minner fra tiden med dem. En annen ting er da jeg flyttet hit der jeg bor nå, mye positivt har skjedd etter at jeg flyttet hit. Har vel aldri trives så godt i en bolig før.

Noen andre som har noen spesielle hendelser som fortsatt preger livet positivt idag?

Selvfølgelig troner ungene øverst på den lista, men om jeg ser bort fra dem så tror jeg det må være det at jeg møtte kjærligheten igjen i voksen alder. :wub: Alle de fine stundene jeg har hatt med hester opp gjennom står også sterkt, mange flotte fjellturer med kjæreste og unger og slike ting.

Andreaswell
6 timer siden, slabbedask skrev:

Jeg kommer ikke på noe som er verdt å nevne.

Self-efficacy-belief. Tiltro til seg selv som aktør i eget liv. 

Du er nå på et sted som kalles "Patogenese" hvor den typiske tankegangen er "hva gjør oss syke?", men for å få positivt livsinnhold må du komme deg over til "Salútogenese" hvor den typiske tankegangen er "Hva bidrar til helse?" 

Men dette er ikke enkelt, om en fra barndommen av ikke har hatt tiltro til at det nytter å satse, mestringsfølelse, og styrket tro på seg selv og sine muligheter. Mange har rett og slett dårlig erfaring fra skolegang, hvor en ikke mestret fag og/eller det sosiale. Sier ikke at det er din feil, heller tvert imot. Aner ikke hvorfor jeg følte for å bli så pedagogisk nå :huh: 

Annonse

AnonymBruker

Det beste var å møte min mann og oppleve det å bli gravid og få barn. En annen ting som ikke er så populært å snakke om er at jeg fikk en trygg visshet om at Gud finnes, elsker meg og følger med meg i livet. 

Anonymkode: ae366...1c9

7 timer siden, Andreaswell skrev:

Self-efficacy-belief. Tiltro til seg selv som aktør i eget liv. 

Du er nå på et sted som kalles "Patogenese" hvor den typiske tankegangen er "hva gjør oss syke?", men for å få positivt livsinnhold må du komme deg over til "Salútogenese" hvor den typiske tankegangen er "Hva bidrar til helse?" 

Men dette er ikke enkelt, om en fra barndommen av ikke har hatt tiltro til at det nytter å satse, mestringsfølelse, og styrket tro på seg selv og sine muligheter. Mange har rett og slett dårlig erfaring fra skolegang, hvor en ikke mestret fag og/eller det sosiale. Sier ikke at det er din feil, heller tvert imot. Aner ikke hvorfor jeg følte for å bli så pedagogisk nå :huh: 

Sånn er det når man er et utskudd som ikke passer inn noen steder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...