Gå til innhold

Sarotex - Når alt annet har feilet

Anbefalte innlegg

YoplaitDouble
Skrevet

Jeg har prøvd alle SSRI, SNRI og Brintellix, AP og stemningsstabiliserende. Har til og med prøvd Ritalin, som feilet, så jeg hadde nok ikke ADD likevel. Jeg sliter med angst og min nye private lege vegrer seg mot å skrive ut mer enn 25mg x 100 Sobril per uke og gjør alt han kan for å få meg over på eksperthjelp. Takk for god hjelp og oppfølgning hos A-klinikken. Jeg er mildt sagt drittlei det offentlige.

Jeg ser Sarotex har noe større response rate enn SSRI - Er det verdt et forsøk? Jeg bruker en mindre dose for kronisk smerte nå (50mg tab - tester 100mg tab i kveld), samt for god søvn. Kunne jeg hatt noe å vinne på å kaste vekk uvirksomme Brintellix og forsøke Sarotex? Var ingen fare for serotornergt syndrom i følge min lege, selv om jeg bruker Brintellix også.

Skrevet

Du kan prøve.

NB!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (og enda flere utropstegn): IKKE under noen omstendighet gå opp til ville doser Sarotex på egen hånd, selv om du skulle oppleve delvis respons. Sier dette fordi du jo har en tendens til å gjøre det :-) og Sarotex har et meget smalt terapeutisk vindu. Forskjellen mellom virksom dose og farlig dose er liten. 

Skrevet
1 time siden, YoplaitDouble skrev:

Jeg har prøvd alle SSRI, SNRI og Brintellix, AP og stemningsstabiliserende. Har til og med prøvd Ritalin, som feilet, så jeg hadde nok ikke ADD likevel. Jeg sliter med angst og min nye private lege vegrer seg mot å skrive ut mer enn 25mg x 100 Sobril per uke og gjør alt han kan for å få meg over på eksperthjelp. Takk for god hjelp og oppfølgning hos A-klinikken. Jeg er mildt sagt drittlei det offentlige.

Jeg ser Sarotex har noe større response rate enn SSRI - Er det verdt et forsøk? Jeg bruker en mindre dose for kronisk smerte nå (50mg tab - tester 100mg tab i kveld), samt for god søvn. Kunne jeg hatt noe å vinne på å kaste vekk uvirksomme Brintellix og forsøke Sarotex? Var ingen fare for serotornergt syndrom i følge min lege, selv om jeg bruker Brintellix også.

Hva er det du misliker med behandlingen du har fått i det offentlige? Jeg skjønner ikke helt hvorfor dere ikke klarer å finne behandlingstilnærminger som hjelper deg? Har du ingen effekt av medikamentfrie tilnærminger?

Er for øvrig enig med ISW i at du må være svært forsiktig med doseringen av sarotex.

Andreaswell
Skrevet

Sarotex hjalp ikke meg mye, bare ga en haug av bivirkninger.

Skrevet (endret)

Sarotex= munntørrhet og nattesvette...... ikke så mye hjelp mtp angst og depresjon. Men det er MIN erfaring

Endret av usikker
Feil

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...