Gå til innhold

Selvsabotasje, tvangsritualer og ticks

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg oppfører meg rart. Jeg gjør ting som jeg misliker feks tilfeldige grimaser på tilfeldige tidspunkt. Når jeg først har gjort en grimase, så bestemmer jeg meg for å ikke gjøre det igjen, men så gjør jeg det igjen. Så later jeg som at jeg ikke har kontroll over det, så tenker jeg over hvor teit det er og bestemmer meg for å stoppe, men så gjør jeg det igjen. Og igjen og igjen. Og så ut av det blå ser det samme igjen, men ufrivillig på ordentlig. Hvis jeg anstrenger meg for å ikke gjøre disse rare tingene, så begynner etterhvert de nedre øyelåkkene å vibrere på en måte som jeg ikke kan gjenskape i tillegg vibrer muskler i brystet som jeg ikke kan styre med vilje.

Være måten min varier veldig over kort tid. Jeg kan fremstå som engstelig og selvsikker om hverandre ord for ord. 'HEEIII, KKaN du sende saltET!' er noe jeg typisk kan lire av meg ved middagsbordet og hvis noen spør hva som er galt, så prøver jeg å tulle det vekk med feks 'jeg mangler salt', men ofte blir jeg målbundet og går tom for ord.

Jeg har ofte en fortellerstemme inne i hodet som forteller meg hva jeg gjør eller hva jeg tenker på som feks: 'Her sitter jeg å biter negler, mens jeg tygger på negler og lurer på hvorfor jeg forteller meg selv noe jeg allerede veit'. Min lese hastighet er veldig lav siden fortellerstemmen må utale ordene jeg leser for at jeg skal forstå hva som er lest. Gjør jeg ikke det virker bokstaver bare som ukjente symboler.

Jeg vasker overdrevent mye hendene mine i perioder og i andre perioder så vasker jeg dem som andre normale. Plutselig forsvinner vaske trangen i ett par måneder også kommer den tilbake og sånn går det.

Felles for alt er at jeg greier å kutte ut uvanene, men så får jeg tilbakefall og så går det en stund så forsvinner tilbakefallet og sånn går det rundt.

Anonymkode: 3b392...574

Fortsetter under...

Blomsterfluen
Skrevet

Jeg har det sån når jeg har raserianfall. Jeg kan rykke i armen og roste på hodet, og få tanker som sier det jeg gjør, selvom jeg vet at jeg gjør dem uten å trenge å få forklaring av tankene mine, og dablir det mere «ticks» og da hender det at jeg kan brøle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...