ISW Skrevet 8. juli 2017 Del Skrevet 8. juli 2017 Å være rasist må være det verste en kan bli kalt i 2017. Dette benyttes effektivt til å kvele enhver debatt rundt utfordringene med innvandring. Dertil synes det som ethvert grep er legitimt til å bekjempe såkalt rasisme i Norge. Det er greit å gå til fysisk angrep på vokalisten i Plumbo over en liten spøk, det er lov å kalle Sylvi Listhaug for en jævla rasistkjerring, det er lov å si "kast kjerringa på hue ut av regjeringen". Det er ikke grenser for hva som skal tåles og aksepteres i antirasismens ånd. Det antydes jo til og med at norske jenter må tåle litt tafsing, sånn i antirasismens ånd, når de er så dumme og gå lettkledd på byen. De stakkars fremmedkulturelle er jo bare vant med at slike jenter er fritt vilt? Av en eller annen grunn synes det slik at rasisme og høyrepolitikk hører sammen. Noe som egentlig er litt rart, all den tid at liberalisme i ytterste konsekvens tilsier fri innvandring, men det er en annen diskusjon. I den gode antikapitalistiske ånd synes heller ingen grep å være overdrevne. Organisasjoner som Blitz og "Spis de rike" florerer i Norge, trolig uten nevneverdig oppmerksomhet fra verken PST eller andre. I Hamburgs gater går tusener amok for "den gode sak" og skader hundrevis av politifolk. Væpna revolusjon er et slagord i kommunismen. Selv krefter i Rødt støtter dette. Ordene miljø, rasisme og utjevning har blitt mantra. Under hhv fremmelse og bekjemping av disse er visst alt lov. Vold, uanstendighet, you name it. Doesn't make sense to me. Blir så provosert at jeg vurderer å stemme blått til høsten altså.. 4 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/421979-i-antirasismens-navn-er-alt-lov-eller/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Worrisome Plenty Skrevet 8. juli 2017 Del Skrevet 8. juli 2017 Anti-rasist begrepet er kuppet. Det er en hel ideologi ved siden av det som burde være det hele. Nemlig å fremme toleranse mellom kulturer. Det blir veldig kleint når feminister forsvarer patriarkalske religioner, i "toleransens" navn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/421979-i-antirasismens-navn-er-alt-lov-eller/#findComment-3781731 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 Del Skrevet 8. juli 2017 6 minutter siden, Worrysome plenty skrev: Anti-rasist begrepet er kuppet. Det er en hel ideologi ved siden av det som burde være det hele. Nemlig å fremme toleranse mellom kulturer. Det blir veldig kleint når feminister forsvarer patriarkalske religioner, i "toleransens" navn. Passer bra med reprise på denne. Anonymkode: 60fce...2d6 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/421979-i-antirasismens-navn-er-alt-lov-eller/#findComment-3781733 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maggie55 Skrevet 8. juli 2017 Del Skrevet 8. juli 2017 Jeg mener man bør kunne formulere seg fri utifra sine forutsetninger uten å kalles rasist eller noe annet Mest mulig saklig debatt er hva som er i tråd med demokratisk tradisjon En annen ting er at debatten lett havner i " gamle og opptrukne spor" noe som ofte har med debattdeltakerne å gjøre mere enn tema føler jeg Har også på følelse at kulturelle og språklige økonomiske avstander øker og øker blant oss fem milioner mennesker som er her nå Jeg er redd det er så altfor mye vi ikke har tatt høyde for Vi bør også se nøye på konsekvensene det har å ikke prøve å hjelpe flere hvis det er hva vi tenker Har vi egentlig lov til det? Vanskelig å si men jeg føler bare avmakt overfor problemene nå Er redd vi alle våkner opp til " blåmandag" på dette området som så mange andre før enn vi tror uansett hva jeg personlig stemmer selv om jeg skulle stemme aldri så venstrevridd Skulle ikke forundre meg om alle politikerne og presidenter både globalt og lokalt får også sine blåmandager tror jeg Så urolig og vondt og vanskelig er det for så mange selv om eg tror de aller fleste av dem står på Veldig lite ønskelig er det hvis noen folkegrupper stigmatiseres som sånn og sånn I våre dager er alle " koplet på" og blir naturlig nok såret av sånne lite konstruktive debatter som kanskje mere burde dreie seg om åhvordan strekke ut en hånd på en god måte for vi må også følge opp og få arbeidet inn i gode og trygge rutiner og samarbeidsformer Hvorfor det er gått sånn vet jeg ikke Husker på åttitall også flere også med tror jeg utenlandsk bakgrunn var veldig engasjert mot innvandring Samtidig er det vår oppgave ved store kriser og katastrofer å hjelpe andre i nød men vi har jo hørt om systemer som svikter og mere juks enn noengang Vi får høre at de store hjelpeorganisasjoner har store reserver og vi får høre og se hvordan avstandene mellom fattige og rike bare øker og øker Jeg håper de internasjonale politikere forstår hva jobben deres innebærer og klarer å komme fram til forståelige og rettferdige avtaler som på lang sikt kan gi gode " trafikkregler" i handel og samarbeid med tanke på at vi jobber for å unngå kriser og katastrofer og krig Er man uenig om " krisesenarioer" velger man bare det som er det "dystreste" Alt som ikke stemmer blir da bonus😊 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/421979-i-antirasismens-navn-er-alt-lov-eller/#findComment-3781735 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.