Gå til innhold

Er svisker fetende?

Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja. Kjapt og enkelt svar. ;o)

Langversjonen: tørket frukt inneholder svært mye energi pr. vektenhet; svisker har f.eks. nesten fem ganger så mye kalorier som plommer. All mat er fetende ved overdrevet inntak. En neve svisker om dagen, derimot, er ok og bra for fordøyelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Kjapt og enkelt svar. ;o)

Langversjonen: tørket frukt inneholder svært mye energi pr. vektenhet; svisker har f.eks. nesten fem ganger så mye kalorier som plommer. All mat er fetende ved overdrevet inntak. En neve svisker om dagen, derimot, er ok og bra for fordøyelsen!

Tittet i Grete Roede slankeboken som jeg har lånt (stjålet?) av moren min. Der står det at det pr.100g= 235kcal...(1sviske=10g)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittet i Grete Roede slankeboken som jeg har lånt (stjålet?) av moren min. Der står det at det pr.100g= 235kcal...(1sviske=10g)

Jepp, 10 svisker altså...

Til sammenligning inneholder 100 g plommer (som altså har høyere vanninnhold) knappe 50 kcal.

Når man snakker om at tørket frukt er sunt godteri mener man primært "sunt" i forhold til mangel på kunstige tilsetningsstoffer, tilsatt sukker og andre "uhumskheter". Kaloribomber er det imidlertid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, 10 svisker altså...

Til sammenligning inneholder 100 g plommer (som altså har høyere vanninnhold) knappe 50 kcal.

Når man snakker om at tørket frukt er sunt godteri mener man primært "sunt" i forhold til mangel på kunstige tilsetningsstoffer, tilsatt sukker og andre "uhumskheter". Kaloribomber er det imidlertid!

Selv har jeg ikke helt sansen for svisker, men på barsel gomlet jeg i ett...Da var det godt...Merkelig det der...

(Vi kan vel ikke anklages for å ha ødelagt tråden nå? Vi har jo alt svart fornuftig på spørsmålet...hehehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg ikke helt sansen for svisker, men på barsel gomlet jeg i ett...Da var det godt...Merkelig det der...

(Vi kan vel ikke anklages for å ha ødelagt tråden nå? Vi har jo alt svart fornuftig på spørsmålet...hehehe)

Det er i alle fall _min_ rettesnor - har man først svart seriøst er man i sin fulle rett til å jasse videre i sidetråder.. ;o)

Barsel, men kanskje svangerskapet spesielt, gjør rare ting med appetitten, definintivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er i alle fall _min_ rettesnor - har man først svart seriøst er man i sin fulle rett til å jasse videre i sidetråder.. ;o)

Barsel, men kanskje svangerskapet spesielt, gjør rare ting med appetitten, definintivt!

Selv er jeg ikke rarere enn at det jeg lystet på mens jeg var gravid var lakris, isbiter og "8 skatter kylling" fra kinarestauranten rundt hjørnet. (Ikke spør hvor mange ganger jeg spiste det sommeren-01..jeg kom ut av telling etter den 10. gangen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg ikke rarere enn at det jeg lystet på mens jeg var gravid var lakris, isbiter og "8 skatter kylling" fra kinarestauranten rundt hjørnet. (Ikke spør hvor mange ganger jeg spiste det sommeren-01..jeg kom ut av telling etter den 10. gangen)

Før dere sporer av helt her.. er svisker sunt?

Det er en av de (få) tingene Idar virkelig elsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper de hadde bonuskort, da! ;o)

Sjøl sjesket jeg ikke på noe (muligens saltlakris, men det liker jeg godt uansett). Min"ting" var at jeg mistet lysten på matvarer og drikke som jeg til vanlig _elsket_. Kaffeinntaket ble f.eks. kuttet umiddelbart, og jeg som til vanlig kunne bøtte i meg en opptil en liter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil da tro det...om ikke annet er det temmelig fetende...så han blir iallefall ikke benrangel.

...om jeg ville skiftet bleie på ham er en heeeelt annen ting...*fniser*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil da tro det...om ikke annet er det temmelig fetende...så han blir iallefall ikke benrangel.

...om jeg ville skiftet bleie på ham er en heeeelt annen ting...*fniser*

Hehehe.. det blir barnehagepersonalets problem. Han bæsjer bare i barnehagen, og i helga får han ikke svisker. *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, og spesielt for en småspist en som han! Frukt, fersk eller tørket, er sunt - selv om den ferske varianten nok er å foretrekke. Vi snakker vitaminer, mineraler, fiber og sunne karbohydrater her - ingen tilsetningsstoffer av noe slag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe.. det blir barnehagepersonalets problem. Han bæsjer bare i barnehagen, og i helga får han ikke svisker. *s*

Bare pass på at du ikke kjøper sånne svisker som er tilsatt konserveringsmidler eller svovel. Aller best med økologiske selvfølgelig!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...