Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Kjapt og enkelt spørsmål 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Ja. Kjapt og enkelt svar. ;o) Langversjonen: tørket frukt inneholder svært mye energi pr. vektenhet; svisker har f.eks. nesten fem ganger så mye kalorier som plommer. All mat er fetende ved overdrevet inntak. En neve svisker om dagen, derimot, er ok og bra for fordøyelsen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manne Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Ja. Kjapt og enkelt svar. ;o) Langversjonen: tørket frukt inneholder svært mye energi pr. vektenhet; svisker har f.eks. nesten fem ganger så mye kalorier som plommer. All mat er fetende ved overdrevet inntak. En neve svisker om dagen, derimot, er ok og bra for fordøyelsen! Tittet i Grete Roede slankeboken som jeg har lånt (stjålet?) av moren min. Der står det at det pr.100g= 235kcal...(1sviske=10g) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Tittet i Grete Roede slankeboken som jeg har lånt (stjålet?) av moren min. Der står det at det pr.100g= 235kcal...(1sviske=10g) Jepp, 10 svisker altså... Til sammenligning inneholder 100 g plommer (som altså har høyere vanninnhold) knappe 50 kcal. Når man snakker om at tørket frukt er sunt godteri mener man primært "sunt" i forhold til mangel på kunstige tilsetningsstoffer, tilsatt sukker og andre "uhumskheter". Kaloribomber er det imidlertid! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manne Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Jepp, 10 svisker altså... Til sammenligning inneholder 100 g plommer (som altså har høyere vanninnhold) knappe 50 kcal. Når man snakker om at tørket frukt er sunt godteri mener man primært "sunt" i forhold til mangel på kunstige tilsetningsstoffer, tilsatt sukker og andre "uhumskheter". Kaloribomber er det imidlertid! Selv har jeg ikke helt sansen for svisker, men på barsel gomlet jeg i ett...Da var det godt...Merkelig det der... (Vi kan vel ikke anklages for å ha ødelagt tråden nå? Vi har jo alt svart fornuftig på spørsmålet...hehehe) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Selv har jeg ikke helt sansen for svisker, men på barsel gomlet jeg i ett...Da var det godt...Merkelig det der... (Vi kan vel ikke anklages for å ha ødelagt tråden nå? Vi har jo alt svart fornuftig på spørsmålet...hehehe) Det er i alle fall _min_ rettesnor - har man først svart seriøst er man i sin fulle rett til å jasse videre i sidetråder.. ;o) Barsel, men kanskje svangerskapet spesielt, gjør rare ting med appetitten, definintivt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manne Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Det er i alle fall _min_ rettesnor - har man først svart seriøst er man i sin fulle rett til å jasse videre i sidetråder.. ;o) Barsel, men kanskje svangerskapet spesielt, gjør rare ting med appetitten, definintivt! Selv er jeg ikke rarere enn at det jeg lystet på mens jeg var gravid var lakris, isbiter og "8 skatter kylling" fra kinarestauranten rundt hjørnet. (Ikke spør hvor mange ganger jeg spiste det sommeren-01..jeg kom ut av telling etter den 10. gangen) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gyrken Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Selv er jeg ikke rarere enn at det jeg lystet på mens jeg var gravid var lakris, isbiter og "8 skatter kylling" fra kinarestauranten rundt hjørnet. (Ikke spør hvor mange ganger jeg spiste det sommeren-01..jeg kom ut av telling etter den 10. gangen) Før dere sporer av helt her.. er svisker sunt? Det er en av de (få) tingene Idar virkelig elsker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Selv er jeg ikke rarere enn at det jeg lystet på mens jeg var gravid var lakris, isbiter og "8 skatter kylling" fra kinarestauranten rundt hjørnet. (Ikke spør hvor mange ganger jeg spiste det sommeren-01..jeg kom ut av telling etter den 10. gangen) Håper de hadde bonuskort, da! ;o) Sjøl sjesket jeg ikke på noe (muligens saltlakris, men det liker jeg godt uansett). Min"ting" var at jeg mistet lysten på matvarer og drikke som jeg til vanlig _elsket_. Kaffeinntaket ble f.eks. kuttet umiddelbart, og jeg som til vanlig kunne bøtte i meg en opptil en liter! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manne Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Før dere sporer av helt her.. er svisker sunt? Det er en av de (få) tingene Idar virkelig elsker. Vil da tro det...om ikke annet er det temmelig fetende...så han blir iallefall ikke benrangel. ...om jeg ville skiftet bleie på ham er en heeeelt annen ting...*fniser* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gyrken Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Vil da tro det...om ikke annet er det temmelig fetende...så han blir iallefall ikke benrangel. ...om jeg ville skiftet bleie på ham er en heeeelt annen ting...*fniser* Hehehe.. det blir barnehagepersonalets problem. Han bæsjer bare i barnehagen, og i helga får han ikke svisker. *s* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Før dere sporer av helt her.. er svisker sunt? Det er en av de (få) tingene Idar virkelig elsker. Jepp, og spesielt for en småspist en som han! Frukt, fersk eller tørket, er sunt - selv om den ferske varianten nok er å foretrekke. Vi snakker vitaminer, mineraler, fiber og sunne karbohydrater her - ingen tilsetningsstoffer av noe slag! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dewey Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Hehehe.. det blir barnehagepersonalets problem. Han bæsjer bare i barnehagen, og i helga får han ikke svisker. *s* Bare pass på at du ikke kjøper sånne svisker som er tilsatt konserveringsmidler eller svovel. Aller best med økologiske selvfølgelig!:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.