Gå til innhold

Hvorden møte noe som " trigger" et traume ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal følge en som har blitt utsatt for overgrep til politiavhør. 
Jeg har selv en PTSD- diagnose pga incest. Hvordan skal jeg møte denne situasjonen? . Skal jeg ta en sobril ? 
Jeg har selv ikke fått noen traumebehandling i forhold til mine opplevelser, bare fått medisiner av psykiateren. 

Anonymkode: 93fe7...0f9

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har selv en PTSD- diagnose pga incest. Hvordan skal jeg møte denne situasjonen? . Skal jeg ta en sobril ? 
Jeg har selv ikke fått noen traumebehandling i forhold til mine opplevelser, bare fått medisiner av psykiateren. 

Er det ingen annen som kan følge denne personen? Jeg synes det er unødvendig at du skal utsette deg for dette.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, ColaZero skrev:

Er det ingen annen som kan følge denne personen? Jeg synes det er unødvendig at du skal utsette deg for dette.

Det er mitt barn. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er mitt barn. 

Uff da. Ja, da blir det verre. Du er alene, far kan ikke bli med?

AnonymBruker
Skrevet
På 11.7.2017 den 11.11, AnonymBruker skrev:

Om du tar noe, pass på at du tar så lite at du såvidt klarer det. Ikke kom dopa til dette. Gjør du det må heller noen andre følge barnet ditt.

Anonymkode: 7eb14...4ff

Skrevet
På ‎11‎.‎07‎.‎2017 den 11.11, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du på når du spør om hvordan møte denne situasjonen? Tenker du på hvordan du skal forholde deg til hva denne belastningen gjør med deg totalt sett eller er du opptatt av hvordan komme deg gjennom det å være tilstede under avhøret?

AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, frosken skrev:

Hva tenker du på når du spør om hvordan møte denne situasjonen? Tenker du på hvordan du skal forholde deg til hva denne belastningen gjør med deg totalt sett eller er du opptatt av hvordan komme deg gjennom det å være tilstede under avhøret?

Vet ikke helt frosken. Har vært der i dag. Var tøfft og jeg fikk en kraftig reaksjon både under og etterpå. Tusen tanker og skyldfølelse. Kvalme og pusteproblemer. Jeg skulle jo ha passet bedre på henne. Men det viktigste er jo at barnet mitt får hjelp nå. Jeg kan ikke bare flykte fra dette og late som om det ikke har skjedd. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke helt frosken. Har vært der i dag. Var tøfft og jeg fikk en kraftig reaksjon både under og etterpå. Tusen tanker og skyldfølelse. Kvalme og pusteproblemer. Jeg skulle jo ha passet bedre på henne. Men det viktigste er jo at barnet mitt får hjelp nå. Jeg kan ikke bare flykte fra dette og late som om det ikke har skjedd. 

Du kan umulig passe på din voksne datter hele tiden. Hvis hun trenger mer eller mindre kontinuerlig tilsyn, så er vel tiden kommet til at noen andre må stå for dette. Hvis hun derimot kan klare seg selv, så kan jeg ikke skjønne at du kan gjøre noe annet enn å forsøke å lære henne fornuftig grensesetting.

Det er utrolig trist det som har skjedd, men du må prøve å ikke la det vokse seg enda større gjennom at du blander din egen historie sammen med din datters. Hvis du har mulighet til å få en time med psykiateren nå i sommer, så hadde det sikkert vært bra for deg.

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, frosken skrev:

Du kan umulig passe på din voksne datter hele tiden. Hvis hun trenger mer eller mindre kontinuerlig tilsyn, så er vel tiden kommet til at noen andre må stå for dette. Hvis hun derimot kan klare seg selv, så kan jeg ikke skjønne at du kan gjøre noe annet enn å forsøke å lære henne fornuftig grensesetting.

Det er utrolig trist det som har skjedd, men du må prøve å ikke la det vokse seg enda større gjennom at du blander din egen historie sammen med din datters. Hvis du har mulighet til å få en time med psykiateren nå i sommer, så hadde det sikkert vært bra for deg.

Nå overlater vi resten til barnehuset.

Du er god på å komme med små stikk som  andre ikke  forstår. Men vil bare si at jeg kjenner " stikkene" veldig godt. Forundrer meg stadig over motivene dine bak det du skriver ? 

yellow ledbetter
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er god på å komme med små stikk som  andre ikke  forstår. Men vil bare si at jeg kjenner " stikkene" veldig godt. Forundrer meg stadig over motivene dine bak det du skriver ? 

Hmm. Jeg ser ingen stikk her, bare gode råd. Er du ikke bare litt ekstra sårbar i denne vanskelige situasjonen? Forstår at det er utrolig vanskelig og kan ikke bidra med noe spesielt, annet enn å si at du er modig og sterk som stiller opp for datteren din når det er så tøft for deg. Og godt at andre overtar nå. Jeg håper datteren din får hjelp, og at alt blir bedre både for henne og deg.

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, yellow ledbetter skrev:

Hmm. Jeg ser ingen stikk her, bare gode råd. Er du ikke bare litt ekstra sårbar i denne vanskelige situasjonen? Forstår at det er utrolig vanskelig og kan ikke bidra med noe spesielt, annet enn å si at du er modig og sterk som stiller opp for datteren din når det er så tøft for deg. Og godt at andre overtar nå. Jeg håper datteren din får hjelp, og at alt blir bedre både for henne og deg.

Jeg skriver :" stikk" som andre ikke forstår. 100% klar over at alle vil støtte frosken i dette så trenger ikke starte en ny diskusjon. Må likevel få lov å si min opplevelse av svaret. Det ligger mye bak som jeg ikke vil snakke om her. 

Takk for omtanke for min datter og meg. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er leit at du opplever det jeg skriver som "små stikk". Jeg har ikke hatt som intensjon å stikke deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...