Gå til innhold

Katta i sekken

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Av debatten om innkjøp av medisiner fra legemiddelfirmagigantene kan det virke som om noen medisiner er " katta i sekken medisiner"for noen pasienter mens andre for andre kanskje ikke. Det er kanskje det man i stor grad tror er eksperimentell (lite utprøvet)medisin samholdt med hva man ellers har å hjelpe seg med?

Hvorfor er medisinproduksjon bare private institusjoners virke område? Er det slik overalt i verden?

Anonymkode: 95caf...6ea

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/422074-katta-i-sekken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Av debatten om innkjøp av medisiner fra legemiddelfirmagigantene kan det virke som om noen medisiner er " katta i sekken medisiner"for noen pasienter mens andre for andre kanskje ikke. Det er kanskje det man i stor grad tror er eksperimentell (lite utprøvet)medisin samholdt med hva man ellers har å hjelpe seg med?

Hvorfor er medisinproduksjon bare private institusjoners virke område? Er det slik overalt i verden?

I kommunistland er vel medisiner produsert av staten. 

Anonymkode: 2bcc3...917

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/422074-katta-i-sekken/#findComment-3782757
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje man kunne spørre om hjelp der om bestemte produkt man nå mangler noe uten å kopiere dem i ett og alt. Kanskje fikk man til og med en fornuftig pris.

Men man kan kanskje ikke etter loven handle utenom avtalene som foreligger. Man har kanskje bundet seg selv på hender og føtter. Uansett høres det ut til å være et veldig rart system omkring både produksjon og innkjøp av medisiner. Kanskje også omkring testing og godkjenning. Men at det handler om store penger har jeg forstått.

Hørte at apotekene var mye bedre fornøyd før med kvalitet og trygghet av systemet slik det var for ikke så mange år siden.

Det er ikke min mening å spøke med noe så alvorlig men det er så trist å se hvordan problemene som skyller inn over oss også i Norge rammer så inderlig hardt de svakeste blant oss som er blitt alvorlig og livstruende syke og i stor grad må ivaretas av andre. Det er bare så urettferdig. Noe av hva jeg har lest i avisene forteller om kriser og ulykker hvor absolutt alt galt er skjedd for stakkars enkeltmennesker i hjelpesystemet vårt.

Det tror jeg vi alle opplever som vondt både leg og lærd på området uten at jeg vil si jeg har forstått alt om noe overhode.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/422074-katta-i-sekken/#findComment-3782788
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...