Gå til innhold

Bunad til konfirmasjon

Anbefalte innlegg

påskelilje

Våren 2019 skal yngstejenta konfirmeres. Er det ikke for tidlig å ta mål til skjorte allerede nå? Svigermor er så  redd vi blir for seint ute dersom vi venter til f.eks. etter jul. Jeg ville helst ha ventet til neste sommer.... Jenta er absolutt ikke utvokst ennå, i forhold til meg og søstera. Hvor tidlig ute er det vanlig å være? Vi var tidlige med søstera og, men ikke SÅ tidlig :D

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/422095-bunad-til-konfirmasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, påskelilje skrev:

Våren 2019 skal yngstejenta konfirmeres. Er det ikke for tidlig å ta mål til skjorte allerede nå? Svigermor er så  redd vi blir for seint ute dersom vi venter til f.eks. etter jul. Jeg ville helst ha ventet til neste sommer.... Jenta er absolutt ikke utvokst ennå, i forhold til meg og søstera. Hvor tidlig ute er det vanlig å være? Vi var tidlige med søstera og, men ikke SÅ tidlig :D

2019?! Ingen vits å ta mål nå! Da snuppa her fikk bunad til konfirmasjonen var vi og tok mål i desember eller januar, hun var konfirmant i mai. Hør med de som tar på seg bunadsømmen, det er som oftest drevne damer som kan sitt fag. :) Ingen vits å ta mål av jenta to ÅR før i alle fall, hun vil være helt annerledes i kroppen om to år og kanskje 15 cm høyere.

Jeg hadde allerede nå kanskje avtalt tid med den som skal sy, så er dere sikret plass og kan ta mål senere. Det er slik vi har gjort det på den jobben som ikke er gjort av folk i slekta, booket tid rett og slett lenge før.

Apropo bunad, jeg har hatt bunad siden konfirmasjonen, men var så heldig å arve bestemor sin også (annet sted, men jeg bodde der som liten), den har hun sydd og brodert alt på. Fikk den til min sønn sin konfirmasjon, slik at hun får oppleve at jeg faktisk bruker den. Jeg er kjempeheldig! Det er så mye minner i den bunaden, jeg husker når hun sydde den til seg selv. 😃

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...