Gå til innhold

Alvorlig og dyp depresjon

Anbefalte innlegg

MentalBabyDoll
Skrevet

Jeg fikk vite i dag at jeg lider av en alvorlig dyp depresjon. Jeg er innlagt og svarte på noen skjemaer og pratet med behandler som satt diagnosen på meg. Syns dette er rart da jeg ikke føler meg trist, eller hvertfall ikke trist nok til å være deprimert. Jeg bare lurer på, er det en alvorlig sinnslidelse? Har de lov å holde meg på tvang? Har også psykotiske symptomer og har hatt psykoser i perioder, men uten klar diagnose. 

AnonymBruker
Skrevet

Har også vært alvorlig deprimert uten å være trist. Det er ikke slik at man må være trist når man er deprimert, tristhet er en av mange symptomer på depresjon. 

Anonymkode: 7ee19...f39

MentalBabyDoll
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har også vært alvorlig deprimert uten å være trist. Det er ikke slik at man må være trist når man er deprimert, tristhet er en av mange symptomer på depresjon. 

Anonymkode: 7ee19...f39

Var det jeg også ble fortalt. Da har nok jeg vært dypt deprimert en god stund..

Andreaswell
Skrevet
1 minutt siden, MentalBabyDoll skrev:

Var det jeg også ble fortalt. Da har nok jeg vært dypt deprimert en god stund..

Kanskje du har vært det så lenge at dette har blitt din hverdag?

Skrevet
2 timer siden, MentalBabyDoll skrev:

Jeg fikk vite i dag at jeg lider av en alvorlig dyp depresjon. Jeg er innlagt og svarte på noen skjemaer og pratet med behandler som satt diagnosen på meg. Syns dette er rart da jeg ikke føler meg trist, eller hvertfall ikke trist nok til å være deprimert. Jeg bare lurer på, er det en alvorlig sinnslidelse? Har de lov å holde meg på tvang? Har også psykotiske symptomer og har hatt psykoser i perioder, men uten klar diagnose. 

Anhedoni er et minst like viktig symptom på depresjon som tristhet/senket stemningsleie.

MentalBabyDoll
Skrevet
På 19.7.2017 den 12.48, Andreaswell skrev:

Kanskje du har vært det så lenge at dette har blitt din hverdag?

Mest sannsynlig. Skummel tanke. At jeg har blitt så "vant" med det, på en måte...

MentalBabyDoll
Skrevet
På 19.7.2017 den 14.24, Janus30 skrev:

Anhedoni er et minst like viktig symptom på depresjon som tristhet/senket stemningsleie.

Anhedoni, hva er det? 

MentalBabyDoll
Skrevet

Fikk i dag vite at det er snakk om Alvorlig depressive episoder med psykose. Så da har de vel desverre lov å holde meg igjen..?

Skrevet
7 timer siden, MentalBabyDoll skrev:

Fikk i dag vite at det er snakk om Alvorlig depressive episoder med psykose. Så da har de vel desverre lov å holde meg igjen..?

Ja.. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...