Gå til innhold

Hvorfor ikke større satsing på unge i form av studieplasser og stipend nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Alltid ved kriser før i forskjellige politiske avskygninger har dette vært gjort med store innsatser. At det ikke skjer nå tyder dette på at Norge er nede å skraper på bunnen i kassa i våre økonomiske reserver for alvor nå? 

Anonymkode: dfec0...101

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alltid ved kriser før i forskjellige politiske avskygninger har dette vært gjort med store innsatser. At det ikke skjer nå tyder dette på at Norge er nede å skraper på bunnen i kassa i våre økonomiske reserver for alvor nå? 

Den såkalte krisen er betydelig overdrevet.

Anonymkode: bf5fd...e2b

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mye kunne nok vært bedre for mange, men det er på ingen måte noen økonomisk krise nå.

AnonymBruker

Jeg mener det er jo absolutt ille når politiet for eksempel ikke har båter og  veldig mange nedslitte politibiler ( tror ikke det var elbiler engang).

I Finmark hadde de ingen båter i det hele tatt og der burde man jo hatt en liten ferje og katamaran i det minste. Kun her på Østlandet var der noen få båter. Jeg mener personell er jo selvsagt superviktig men det er jo også egnet framkomstmiddel. Man kan ikke i etterkant skylde på politiet når de mangler " redskaper". I et langstrakt land er det jo nettopp av og til nødvendig å ta sjøveien. Noen steder eneste mulig vei  utenom helikopter men det er vel kanskje mere avhengig av dagslys og landingsplass og vær. Man må bare ha trygge og gode fremkomstmidler med godt vedlikehold.

Å ha muligheter til å låne er ikke godt nok. Det kan ta for mye tid og er å skyve ansvaret over på noen som egentlig ikke har noe formelt ansvar for båtens stand osv. Man må ha nok til å dekke de avstandsmuligheter man har.

En annen sak er det jo hvis Forsvaret egentlig må være der uansett.

Jeg vil si det er krise nok og det er bare kjempeviktig at unge mennesker som kanskje ikke så gjerne kan bo hjemme lenger har fornuftige og gode muligheter. Det er store ungdomskull nå og tilbake i tida har det ofte vært grunn alene til å plusse på studieplasser og øke stipendandelen. Lærlingordningen er jo mye bare i dokumentene virker det som og det sies titt og ofte at andelen helt arbeidsledige er størst i gruppen mellom 20 og 30 år.

Så hva venter  vi på.

Annonse

AnonymBruker

Det er kun de mest ressursterke som vinner frem i sine saker synes jeg og det rimer ikke at det skal mangle på så viktige ting. Muligens kunne man slakke på veibygging og sette ned fartsgrensen tenker jeg om innsparingsmuligheter i " andre enden".

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener det er jo absolutt ille når politiet for eksempel ikke har båter og  veldig mange nedslitte politibiler ( tror ikke det var elbiler engang).

I Finmark hadde de ingen båter i det hele tatt og der burde man jo hatt en liten ferje og katamaran i det minste. Kun her på Østlandet var der noen få båter. Jeg mener personell er jo selvsagt superviktig men det er jo også egnet framkomstmiddel. Man kan ikke i etterkant skylde på politiet når de mangler " redskaper". I et langstrakt land er det jo nettopp av og til nødvendig å ta sjøveien. Noen steder eneste mulig vei  utenom helikopter men det er vel kanskje mere avhengig av dagslys og landingsplass og vær. Man må bare ha trygge og gode fremkomstmidler med godt vedlikehold.

Å ha muligheter til å låne er ikke godt nok. Det kan ta for mye tid og er å skyve ansvaret over på noen som egentlig ikke har noe formelt ansvar for båtens stand osv. Man må ha nok til å dekke de avstandsmuligheter man har.

En annen sak er det jo hvis Forsvaret egentlig må være der uansett.

Jeg vil si det er krise nok og det er bare kjempeviktig at unge mennesker som kanskje ikke så gjerne kan bo hjemme lenger har fornuftige og gode muligheter. Det er store ungdomskull nå og tilbake i tida har det ofte vært grunn alene til å plusse på studieplasser og øke stipendandelen. Lærlingordningen er jo mye bare i dokumentene virker det som og det sies titt og ofte at andelen helt arbeidsledige er størst i gruppen mellom 20 og 30 år.

Så hva venter  vi på.

Jeg lurer litt på hvilken verden du lever i?

Anonymkode: 53ac1...48b

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...