Gå til innhold

Er det er riktig inntrykk jevnt over landet.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere inntrykk av at å komme til spesialist er nesten umulig hvis man ikke har de store økonomiske midler og kan betale egenandel eller privat og kanskje gjøre dette over veldig mange år ( ofte nødvendig for mange tror jeg da problemene ofte ikke bare blir borte)og over tidsperiode hvor jevnaldrende er i vidt forskjellig situasjon og kanskje måtte se langt etter mulighet for boliglån.

Man strekker seg jo langt for alt som har med helse å gjøre men dette problemet er så lite synliggjort synes jeg. Annet enn ved at det kanskje nevnes i avisartikler om tragedier som er hent at vedkommende hadde bedt om hjelp. Alt sammen bare tragisk og vondt å tenke på.

Psykiatere og leger  og psykologer vokser jo ikke på trær så det kanskje uansett ikke hjelp å få.

Mange sykdommer er der jo ikke mye hjelp for i dag heller.

Anonymkode: d42ae...5ec

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere inntrykk av at å komme til spesialist er nesten umulig hvis man ikke har de store økonomiske midler og kan betale egenandel eller privat og kanskje gjøre dette over veldig mange år ( ofte nødvendig for mange tror jeg da problemene ofte ikke bare blir borte)og over tidsperiode hvor jevnaldrende er i vidt forskjellig situasjon og kanskje måtte se langt etter mulighet for boliglån.

Man strekker seg jo langt for alt som har med helse å gjøre men dette problemet er så lite synliggjort synes jeg. Annet enn ved at det kanskje nevnes i avisartikler om tragedier som er hent at vedkommende hadde bedt om hjelp. Alt sammen bare tragisk og vondt å tenke på.

Psykiatere og leger  og psykologer vokser jo ikke på trær så det kanskje uansett ikke hjelp å få.

Mange sykdommer er der jo ikke mye hjelp for i dag heller.

Nei, dette er ikke mitt inntrykk. Tvert i mot så mener jeg at tilgangen til spesialisthelsetjenesten generelt sett er god, selv om det som oftest er noe ventetid.

Som oftest er det hjelp å få for psykiske lidelser i Norge.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er heller ikke mitt inntrykk. I store deler av landet er det den offentlige psykiatrien som er enerådende tilbud. Det gis til stort sett alle som trenger det, og prisen er lav ved at en får frikort etter noen få konsultasjoner.

Anonymkode: de59a...454

AnonymBruker
Skrevet

Godt å høre at stat og kommune i stor grad trer inn. Alle er forskjellig og enkelte gjør jo ikke annet enn å syte og klage slik har det alltid vært det er jo intet nytt. Det er vel dem som ofte gjør mest av seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...