Gå til innhold

Finner ikke på noen tittel i farta

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er redd for at en ny depresjon er i gjære. I fjor på denne tiden var jeg innlagt, og varmen og det fine været minner meg så om det, sånn at jeg faktisk lengter tilbake dit. For der var alt så fint. Masse ro, fri fra plikter og oppgaver på hjemmefronten, samt god omsorg hvor jeg ble sett og hørt. Ja, jeg lengter tilbake og har lyst til å bli innlagt igjen. Men forstår jo at jeg ikke kan det når jeg ikke nå er alvorlig psyk. 

Det er bare det at jeg bare blir mer og mer deppa. Har mistet gleden over livet og trekker meg tilbake sosialt. Vil bare sove. Et ork å stå opp om morgenen. Når jeg våkner snur jeg meg bare rundt og sover videre. Orker ikke en gang å lukke opp øynene. Blir gjerne litt bedre når kvelden kommer. 

Anonymkode: 348cf...c4d

Augusta Luise
Skrevet

Jeg vet hvordan det er, jeg har vært der selv. Det jeg måtte gjøre var å tvinge meg selv til å gjøre aktiviteter som fikk tankene bort fra det mørke. Jeg måtte tvinge meg selv til å se på ansiktet mitt i speilet og erkjenne at det er JEG og ingen annen som kan styre livet mitt. Det var forferdelig vanskelig, men jeg har jobbet meg opp fra avgrunnen og har det egentlig ganske bra i dag. Har skrevet et lite blogginnlegg om dette også. 

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Augusta Luise skrev:

Jeg vet hvordan det er, jeg har vært der selv. Det jeg måtte gjøre var å tvinge meg selv til å gjøre aktiviteter som fikk tankene bort fra det mørke. Jeg måtte tvinge meg selv til å se på ansiktet mitt i speilet og erkjenne at det er JEG og ingen annen som kan styre livet mitt. Det var forferdelig vanskelig, men jeg har jobbet meg opp fra avgrunnen og har det egentlig ganske bra i dag. Har skrevet et lite blogginnlegg om dette også. 

Tusen takk for svar! Og jeg leste blogginnlegget ditt. Føler bare at jeg ikke er der nå at jeg kan mobilisere krefter til å ta meg sammen. Får vel bare vente til det går over av seg selv. Nuddelige pusekatter du har, forresten. Jeg har to selv. :)

Augusta Luise
Skrevet

Ikke tenk at du skal ta deg sammen. Det er ikke gjort på en dag å komme seg opp fra en depresjon. Men du kan finne bittesmå ting å gjøre som gir deg litt glede i løpet av dagen, og bestemme deg for å nyte dem. Lag en liste over alle tingene du har i livet ditt, og verdsett dem. Du har en seng å sove i, tak over hodet, rent vann, ren luft, nok mat, og sikkert ganske mye mer. Du har også mange mennesker i livet ditt som er glade i deg, og mye å leve for. Det kan være god trening å skrive ned alt dette.

Jeg skjønner godt at du savner tiden på DPS, det ER godt at noen tar seg av deg, men trikset er å gi seg selv litt av den omsorgen du ønsker deg. Bruk tid på egenpleie, bestill time på spa, gå til frisøren, kle deg OK, rett og slett fake it til you make it. Lat som om ting er bra, hjernen er lett å lure. 

Ønsker deg alt godt. :)

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, Augusta Luise skrev:

Ikke tenk at du skal ta deg sammen. Det er ikke gjort på en dag å komme seg opp fra en depresjon. Men du kan finne bittesmå ting å gjøre som gir deg litt glede i løpet av dagen, og bestemme deg for å nyte dem. Lag en liste over alle tingene du har i livet ditt, og verdsett dem. Du har en seng å sove i, tak over hodet, rent vann, ren luft, nok mat, og sikkert ganske mye mer. Du har også mange mennesker i livet ditt som er glade i deg, og mye å leve for. Det kan være god trening å skrive ned alt dette.

Jeg skjønner godt at du savner tiden på DPS, det ER godt at noen tar seg av deg, men trikset er å gi seg selv litt av den omsorgen du ønsker deg. Bruk tid på egenpleie, bestill time på spa, gå til frisøren, kle deg OK, rett og slett fake it til you make it. Lat som om ting er bra, hjernen er lett å lure. 

Ønsker deg alt godt. :)

Takk for råd, men de synes uoverkommelige nå. Om noen få uker skal jeg etter planen på ferie med ei venninne. Flybilletter og alt er betalt, men nå orker jeg ikke tanken på å dra. Vet venninna mi blir kjempeskuffa hvis jeg avlyser, so what to do? :wacko:

Ønsker deg alt godt også. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...