Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Bruker ganske liten dose Seroquel før sengetid (25 mg) for å bidra til bedre søvn og den tar det verste av angsten og liten dose Sarotex (10 mg) mot kronisk spenningshodepine (med god effekt). Begge før sengetid. De to sammen har funket veldig bra. Men nå går jeg på 100 mg lamictal og etter det virker det ikke like godt. I følge felleskatalogen reduserer lamictalen Seroquel med mellom 20 - 60 prosent og når dosen Seroquel jeg tar er relativ lav så lurer jeg på om det kunne være aktuelt å øke dosen? Sarotexen fungerer heller ikke så godt lenger da hodeverken har økt. Mine spørsmål blir jo: øke seroquel til 50 mg? Økning av Sarotex blir det nok uansett, men kan Sarotex depotkapsler være bedre en Sarotex tabletter? 

AnonymBruker
Skrevet

Fikk 25mg seroquel tabeletter utskrevet av psykiater som jeg skulle ta før jeg la meg for søvnen, jeg fikk beskjed om at jeg kunne ta en eller to stk. Så i følge denne psykiateren går 50mg fint. Jeg går riktig nok ikke på lamictal, men tviler på at det blir et problem så lenge seroquelen ikke reduserer virkningen eller lignende. 

Anonymkode: 08765...00c

Skrevet

Lamictal reduserer virkningen på seroquelen på mellom 20-60 %. Økningen må gå via fastlegen da jeg har hjemmesykepleie som jeg får medisinene av. Valgte selv hjemmesykepleie da jeg ofte har glemt medisiner. 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan meget godt øke Seroquel til 50 mg (eller mer).

'

Anonymkode: c4f33...403

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan meget godt øke Seroquel til 50 mg (eller mer).

'

Kan ikke øke så mye om jeg skal klare å stå opp på morningen. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, aa-k-j skrev:

Kan ikke øke så mye om jeg skal klare å stå opp på morningen. 

Hvis du ikke kan øke, hvorfor spurte du da om du kan øke?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt spørsmål.

Anonymkode: 25504...24d

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan øke, men ikke så mye.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt spørsmål.

Anonymkode: 25504...24d

Det er forskjell på å barbere seg og å skjære hodet av seg. Jeg kan ikke øke så mye, men litt. 

Skrevet
53 minutter siden, aa-k-j skrev:

Det er forskjell på å barbere seg og å skjære hodet av seg. Jeg kan ikke øke så mye, men litt. 

Det er ikke noen stor økning å gå fra 25 til 50 mg seroquel. Det virker litt som om du har noen fikse ideer om medisiner.

Skrevet (endret)
5 minutter siden, frosken skrev:

Det er ikke noen stor økning å gå fra 25 til 50 mg seroquel. Det virker litt som om du har noen fikse ideer om medisiner.

Har ikke fikse ideer akkurat. Er bare det at virkningen ikke er så god lenger så har fått økt angst. Har allerede 5 innleggelse bak meg mye pga angst som igjen gjorde meg ustabil og suicidal og vil helst slippe mer av det. Tenker helst på å forebygge. To akutte, to brukerstyrte og en planlagt innleggelse (behandling). 

Endret av aa-k-j
Skrevet
1 minutt siden, aa-k-j skrev:

Har ikke fikse ideer akkurat. Er bare det at virkningen ikke er så god lenger så har fått økt angst. Har allerede 5 innleggelse bak meg mye pga angst som igjen gjorde meg ustabil og suicidal og vil helst slippe mer av det. Tenker helst på å forebygge.

I så fall kan du øke seroquel.

Skrevet (endret)
11 minutter siden, frosken skrev:

I så fall kan du øke seroquel.

Får ta det opp med fastlegen etter ferien. Typisk det forverrer seg i ferietider, men overlever nok. Men synes det er rart fastlegen ikke kan konferere med DPS om sånt. Det må da finnes noe annet en bare medisiner. 

Endret av aa-k-j
stjernestøv
Skrevet
9 minutter siden, aa-k-j skrev:

Får ta det opp med fastlegen etter ferien. Typisk det forverrer seg i ferietider, men overlever nok. 

Medisiner virker nok forskjellig på folk, virker som du er overfølsom når det gjelder medisiner for noen er det og. Jeg tar 100 mg seroquel når jeg legger meg, "sover" som regel hele natten. 

Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Medisiner virker nok forskjellig på folk, virker som du er overfølsom når det gjelder medisiner for noen er det og. Jeg tar 100 mg seroquel når jeg legger meg, "sover" som regel hele natten. 

Ja noe må jeg ta i større doser mens andre i små doser. 

Skrevet
1 time siden, aa-k-j skrev:

Får ta det opp med fastlegen etter ferien. Typisk det forverrer seg i ferietider, men overlever nok. Men synes det er rart fastlegen ikke kan konferere med DPS om sånt. Det må da finnes noe annet en bare medisiner. 

Det er ikke nødvendig for fastlegen å konferere med dps om en økning fra 25 til 50 mg seroquel. Dette er en svært enkel ting å avgjøre.

Skrevet
17 minutter siden, frosken skrev:

Det er ikke nødvendig for fastlegen å konferere med dps om en økning fra 25 til 50 mg seroquel. Dette er en svært enkel ting å avgjøre.

Ja, men tenker litt mer generelt. H*n tror visst all kontakt med DPS må gjøres med en ordinær henvisning. Synes noen ganger fastlegen er en merkelig skrue. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...