Gå til innhold

Å ta ansvar selv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så plaget av angst og depresjon blant annet. De første halvdelene av dagene er veldig vanskelige. Jeg går ikke ut. Holder meg hjemme pga angst. Men så får jeg angst av å bare være hjemme. Til slutt panikk. Men i stedet for å ta meg en spasertur, så holder jeg meg hjemme og får enda mer angst. Det blir ganske ille. 

Dette i stedet for bare å ta på meg skoa å rusle en liten tur som ofte hjelper veldig. I stedet er jeg som klistra til sofaen, helt lamma av angst.

Anonymkode: 63f12...a44

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så plaget av angst og depresjon blant annet. De første halvdelene av dagene er veldig vanskelige. Jeg går ikke ut. Holder meg hjemme pga angst. Men så får jeg angst av å bare være hjemme. Til slutt panikk. Men i stedet for å ta meg en spasertur, så holder jeg meg hjemme og får enda mer angst. Det blir ganske ille. 

Dette i stedet for bare å ta på meg skoa å rusle en liten tur som ofte hjelper veldig. I stedet er jeg som klistra til sofaen, helt lamma av angst.

Anonymkode: 63f12...a44

Hva om du brukte ettermiddagene og kveldene mer aktivt en periode. En spasertur kan hjelpe der og da men den kan og være forebyggende på lengre sikt. Kanskje du i tillegg kan ha som mål å gjøre noe på formiddagen innendørs. Feks bake brød, vaske kjøkkengulvet, skure dusjkabinett, rydde boden osv - et eller annet slik at hodet som er full av angst får litt motvekt og dermed kanskje få redusert panikken som etterhvert kommer. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...