Gå til innhold

Sommerferiekrise

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blitt overlatt til meg selv i ferien. Alle på ferie. Var på avrusning og rusbehandling for noen måneder siden. Har også psykiske problemer og sliter mye for tida. Et enormt tomrom, kroppen skriker etter morfin. Har diagnosen opiatavhengighet. Har det veldig vanskelig. Har craving og kan sprekke. Alle på ferie unntatt kontakt ved psykiatriteam i kommunen som er voldsomt tafatt. Hva fyller jeg tomrommet med. Prøvd alt og reseptorene skriker etter noe. Har det slik hver dag. Hva gjør jeg?

Anonymkode: 31122...72a

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blitt overlatt til meg selv i ferien. Alle på ferie. Var på avrusning og rusbehandling for noen måneder siden. Har også psykiske problemer og sliter mye for tida. Et enormt tomrom, kroppen skriker etter morfin. Har diagnosen opiatavhengighet. Har det veldig vanskelig. Har craving og kan sprekke. Alle på ferie unntatt kontakt ved psykiatriteam i kommunen som er voldsomt tafatt. Hva fyller jeg tomrommet med. Prøvd alt og reseptorene skriker etter noe. Har det slik hver dag. Hva gjør jeg?

Jeg hadde prøvd teamet først, ev akutt-time hos fastlege. 

AnonymBruker
Skrevet

Godterier, gjerne salt. 

Anonymkode: 22fae...e5b

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, cilie skrev:

Jeg hadde prøvd teamet først, ev akutt-time hos fastlege. 

Legen stenger om en time og hun på teamet har fri i dag. Føler ikke legevakta kan hjelpe. Har brukerstyrt seng på rus institusjonen men der må en komme i uka. I helga må en innom avrusningsavdelingen via legevakta selv om en ikke har rusa seg. Fæl plass, påkjenning å være der. Det er så vanskelig nå. Fullt på psyk avd på sykehuset regner jeg med siden det er sommer. Og de legger vel ikke inn en med russug? Orker ikke bli avvist.

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Legen stenger om en time og hun på teamet har fri i dag. Føler ikke legevakta kan hjelpe. Har brukerstyrt seng på rus institusjonen men der må en komme i uka. I helga må en innom avrusningsavdelingen via legevakta selv om en ikke har rusa seg. Fæl plass, påkjenning å være der. Det er så vanskelig nå. Fullt på psyk avd på sykehuset regner jeg med siden det er sommer. Og de legger vel ikke inn en med russug? Orker ikke bli avvist.

Det er ille at ettervern er så dårlig. Det som er bra er at du har brukerstyrt plass. Men du sier at for å bruke den nå i helgen så må du innom legevakta for avrusing først og at det er en påkjenning. Men jeg ville gjort det likevel. Du klarer ett døgn. Det er en mye større påkjenning å sprekke nå!

Det er kjempebra at du greier å vedkjenne deg suget. Og kjempebra at du ikke har sprukket. Hold fast ved det, men fokuset må være at du trenger hjelp nå. Selv om det innebærer avrusingen først. Vet at det er slik systemet er og at det virker unødvendig, men ikke tenk på det nå. Om du sprekker nå er du tilbake der du var og dit vil du ikke! 

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som om du hadde en vanskelig dag i går. Håper du har fått sove i natt, og at du er klar for å fortsette kampen for å forbli rusfri. Har dere laget en mestringsplan/kriseplan tidligere? Hva pleier å hjelpe deg når du har det vanskelig?

Når ting er som verst, så kan det være et fornuftig fokus å ta en time av gangen. Finn noe du kan holde på med, alt fra å vaske leiligheten ekstra nøye til å se en film kan fungere. Jobb 45 minutter, ta 30 minutter fri, jobb 45 min osv. Lag deg en plan for dagen og hold fast ved planen.

Dersom du har det like vanskelig på mandag, så kan du jo benytte deg av den brukerstyrte plassen.

Lykke til:-)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke selv noen gang hatt rusproblem men jeg ville bare si at du er utrolig flink og jeg håper du holder. All avhengighet har ofte med avhengighetsadferd å gjøre. Husker hvordan alkohol ofte var del av intense og heftige diskusjoner i ungdommen min. Når jeg klarer å styre unna ting som jeg vet ikke er bra for meg må jeg stålsette meg som langdistanseløperene sikkert gjør bare jeg gjør det inne i meg. De gangene jeg klarer å nekte meg noe da. Å unngå miljøsettinger har vært min metode men ikke alltid lett spesielt om nærstående har null forståelse og bare ønsker ting værre  mellom oss.

Å ta kontakt med hjelpetjenesten  slik avtalt må være det rette uansett selv om det krever umenneskelig styrke og ubehag for din del.

Take god CARE 😊

Anonymkode: c297a...89a

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Takk for svarene. Har ikke ruset meg og er letta pga det. Skal ta kontakt med psykisk helseteam og/eller lege på mandag. Blir ikke nødvendig med brukerstyrt nå i helga. Men det er tøft ja. Likevel sikker på at jeg klarer det. Men psykisk så er jeg veldig deprimert. Dumt alle er på ferie. Er vel ikke mye å gjøre, men jeg fungerer ekstremt dårlig nå. 

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Takk for svarene. Har ikke ruset meg og er letta pga det. Skal ta kontakt med psykisk helseteam og/eller lege på mandag. Blir ikke nødvendig med brukerstyrt nå i helga. Men det er tøft ja. Likevel sikker på at jeg klarer det. Men psykisk så er jeg veldig deprimert. Dumt alle er på ferie. Er vel ikke mye å gjøre, men jeg fungerer ekstremt dårlig nå. 

Godt å høre at du har kommet deg gjennom helga! Heldigvis varer ikke ferien så mye lenger for de fleste, så snart er de fleste tilbake på jobb.

Skrevet
45 minutes ago, AnonymBruker said:

Hei

Jeg synes du gjør en kjempejobb! ! Alt godt  til deg😊

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, frosken skrev:

Godt å høre at du har kommet deg gjennom helga! Heldigvis varer ikke ferien så mye lenger for de fleste, så snart er de fleste tilbake på jobb.

Ja ferien er snart slutt heldigvis. Glad jeg klarte denne helga ☺

AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger er å holde ut det viktigste. Spesielt når det kun er noe ubehagelig,  men ikke farlig.

Anonymkode: 415d2...c27

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, DoleMari skrev:

Jeg synes du gjør en kjempejobb! ! Alt godt  til deg😊

Tusen takk😊

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...