Gå til innhold

negative konsekvenser ved å kaste opp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har kastet opp noen ganger i uka de siste 3 månedene, og lurer på om det er fare for om jeg har fått feks kalium mangel etc? Vet at man kan få dette ved langvarig oppkast. Men kan jeg ha fått dette allerede?

Anonymkode: f3cd6...0c6

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har kastet opp noen ganger i uka de siste 3 månedene, og lurer på om det er fare for om jeg har fått feks kalium mangel etc? Vet at man kan få dette ved langvarig oppkast. Men kan jeg ha fått dette allerede?

Anonymkode: f3cd6...0c6

Det er ikke bra.

Anonymkode: ba66d...70b

Gjest franklyscarlet
Skrevet

Kaliumnivået er relativt lett påvirkelig i forhold til en del andre stoffer i blodet. Vi kan ikke vite om du har fått elektrolyttforstyrrelser. Husk på at det kan komme relativt akutt, og det kan være veldig farlig. Vil i det minste anbefale deg litt eplejuice, farris e.l etter du har kastet opp (hvis du ikke klarer å la være), for å veie opp litt. Vil ikke anbefale å drikke masse vann etter å ha kastet opp, da det kan øke faren for elektrolyttforstyrrelser. 

Gjest franklyscarlet
Skrevet

Forresten. Tenkte på tittelen din: negative konsekvenser ved å kaste opp?

Jeg hadde bulimi da jeg var litt yngre, og dette var de negative konsekvensene for meg:
- Forsinket utdanning.
- Brudd med kjæreste.
- Mistet venner. Ble også fjern for familien.
- Jeg jugde masse.
- DÅRLIG økonomi.
- Mange hull i tennene.
- "Hamsterkinn", hovne lymfeknuter i kjeveområdet, alltid sår i halsen, dårlig ånde, blodsprengte øyne (og huden rundt).
- VektØKNING.
- Dårlig hud og tynt, tørt hår.
- Svimmelhet og ekstrasystoler.
- Elendig fysisk form.
- Irritabel og moody.
- Vitamin, mineral og proteinmangler.
- Dårlig livskvalitet. Selvmordstanker. Depresjon. Angst.

Likevel synes jeg det var verdt det mens jeg hadde bulimi. Nå tenker jeg at det var det jo virkelig ikke. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...