Gå til innhold

18 åringen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal være en voksen person

Skal vite mellom rett og galt

Skal ta kloke valg 

Men jeg er tydeligvis ikke en normal 18,6 åring. Jeg har gjort så mange dumme ting, selv om jeg er 18 år. Føler meg mislykket når alle andre på min alder er så fornuftig og voksne av seg. Tror kanskje jeg er lettere utviklingshemmet , hvor jeg i sinnet er som en 15 åring. Hvordan kan jeg sjekke meg for dette?

Anonymkode: 32297...578

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal ta kloke valg 

Men jeg er tydeligvis ikke en normal 18,6 åring. Jeg har gjort så mange dumme ting, selv om jeg er 18 år. Føler meg mislykket når alle andre på min alder er så fornuftig og voksne av seg. Tror kanskje jeg er lettere utviklingshemmet , hvor jeg i sinnet er som en 15 åring. Hvordan kan jeg sjekke meg for dette?

Ta en gratis online iq test. Det er ikke værre. Du skorer nok ikke så lavt som du tror.

Anonymkode: 23407...962

AnonymBruker
Skrevet

Dette har nok ikke mest med IQ å gjøre. Dagliglivet og de valg en gjør der er sjekken på ens modenhet.

Anonymkode: 25802...598

AnonymBruker
Skrevet

Hmm.. sosial intelligens-test? EQ? Kanskje den kan peke på det? Ellers kan manglende impulskontroll og være noe å sjekke opp i? 

Anonymkode: 3e02f...f97

Skrevet

Svært mange 18 åringer kan ikke betegnes som voksne. Etter loven ja, men ikke nødvendigvis psykisk utviklingsmessig.

Skrevet

18-åringer er ikke ferdig utviklet mentalt.

Personlig gjelder den utvidede tabbekvoten alle barn og ungdom har, fortsatt for 18-åringer.  19-åringer også.  Kanskje til og med 22-åringer av og til.

Nei slapp helt av du.   En 18-åring som ofte gjør store tabber og ikke skjønner det selv etterpå, kan man bekymre seg for - men en som deg, som har evne til samvittighet og anger, kommer til å klare seg helt fint.

Finn gjerne noen å snakke med da.  De aller fleste er bare glad for å kunne hjelpe og for å få løftet tankene over fra sine egne bekymringer til å støtte en annen.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk🌼

Skrevet
På ‎01‎.‎08‎.‎2017 den 0.21, AnonymBruker skrev:

Skal ta kloke valg 

De 18-åringene jeg kjenner, vet nok forskjellen på rett og galt (i hvert fall når det gjelder ting som det er allmenn enighet mht hva som er rett og galt) - men de tar så avgjort ikke bare kloke valg.

Hvis du hadde vært lettere utviklingshemmet, så hadde nok det vært oppdaget for lengst, det pleier å gi store lærevansker. Men hvis du ikke helt får til å ta gode valg og er lei deg for det, så kan det av og til hjelpe å snakke med noen voksne om de valgene du tar. Noen kan snakke med sine foreldre, andre foretrekker mer perifer familie eller voksne i bekjentskapskretsen. Noen føler behov for å snakke med noen som de ikke kjenner privat, og da kan man ofte finne noen å snakke med på helsestasjon for ungdom.

Heldigvis så fortsetter utvikling og modning lenger etter man er blitt myndig juridisk sett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...