Gå til innhold

Sosial angst som aldri forsvinner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har jeg hatt sosial angst siden barnehagen og bare blitt verre og verre med årene? Nå i 20årene så er det så uutholdelig, jeg får panikk, blir helt skjelven og får flakkende blikk bare av at personalet på f.eks Xxl spørr om jeg trenger hjelp til noe. Hver gang jeg ser en politibil mens jeg er utte å kjører med bilen skjer det samme da. Jeg kan snart ikke kjøre bil mer tror jeg:( jeg skjønner ikke hvorfor det skjer og jeg prøver å unngå det (siden jeg vet på forhånd at nå skjer det), men så skjer det allikevel:(

Hvorfor blir jeg aldri kvitt den sosiale angsten?

Viss jeg ikke kan få på butikken uten å få ansgtanfall av at noen ser på meg så er det ikke noe vits i å leve lenger. Det er angsten som skaper depresjonen som til slutt blir så sterk at man tar selvmord.

Anonymkode: 5ca5d...394

Skrevet

Heia...var inne for å spørre om noe,men så det du hadde skrevet,og bare følte jg måtte svare..fikk SÅ vondt av deg..! var selv bare 4-5 år når jg kan huske at  begynte å få angstanfall.fikk "stikk" i brystet,fikk ikke puste inne eller ut,holdt mg for hjertet,livredd og var sikker på at hjertet nå skulle stoppe.kunne skrevet masse,men har desv ikke tid.kjære deg,sånn kan du IKKE ha det!!! Jeg tenker at det er en menneskerett å slippe slikt i livet,om det kan unngås.og sånn kan du virkelig ikke ha det! du MÅ oppsøke hjelp!  Vet ikke så mye om dette forum,men tror det er slik at man kan legge til venner...om det går,så gjør gjerne det.har mye erfaring,så fikk jg bare vite litt mer,tror jeg absolutt jeg kan gi deg noen gode råd.varme tanker til deg,Punkie;)

yellow ledbetter
Skrevet

Jeg har også hatt det sånn hele livet, om enn ikke så sterkt som du beskriver det. For min del er det kanskje kombinasjonen ADHD og Asperger som har utløst det, men sånt vet en jo ikke alltid.

Skrevet

Jeg har også hatt angst hele livet. Har ulike typer angst. En av dem er sosial angst. Jeg har hatt det helt fra jeg var liten. Men jeg kan forandre meg iblant, så det er mange som tror at jeg er utadvendt og sosial type. Men det er jeg ikke. På fritiden så vil jeg helst være for meg selv, og med familien. Trekker meg veldig bort. Litt kjipt at det er sånn siden jeg er singel. Jeg har møtt mange avvisninger, og har angst for å gå på date og få mer avvisninger. Jeg har heldigvis barna. Så trådstarter vi er flere med sosial angst. Vet hvordan det er. Det kan iblant være veldig slitsomt. 

Mulig du burde gått til en lege å pratet om det? Jeg burde nok gått til en lege med min angst. Har ikke gjort det ennå, men det kunne kanskje gitt meg en del fordeler. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...