Gå til innhold

Spørsmål om økonomi jeg ikke klarer å forstå!!!!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en leilighet; men jeg har lån i Handelsbanken på 800.000 kr.

Tenker å selge den og kjøpe en ny.

Rart spørsmål men forstår ikke dette/følgende: Om jeg får solgt; må jeg betale 800.000 til banken og så får jeg det som minus av summen jeg får for leiligheten?

Klarer ikke forstå dette.

Kan noen forklare meg?

Anonymkode: 4c312...c74

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg får solgt; må jeg betale 800.000 til banken og så får jeg det som minus av summen jeg får for leiligheten?

Ja, det stemmer. 

Anonymkode: f4ee3...2e2

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rart spørsmål men forstår ikke dette/følgende: Om jeg får solgt; må jeg betale 800.000 til banken og så får jeg det som minus av summen jeg får for leiligheten?

Kan noen forklare meg?

Tenk på det som at du og banken eier leiligheten sammen. Banken har betalt 800 000 og du har betalt resten. Så når den blir solgt, får begge igjen det dere har bidratt med.

Undersøk detaljene med banken først  - er 800 000 det nøyaktige restbeløpet, skal du kjøpe noe nytt, skal du innfri (avslutte) lånet, osv. Akkurat hvor mye banken skal ha, kommer an på disse detaljene. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan noen forklare meg?

Du må innfri det gamle lånet (det du har igjen på det) og deretter ta opp et nytt lån ja. Om du bruker samme bank så ordner de det der for deg, det gjorde i alle fall min bank da jeg kjøpte og solgte leiligheter. :)

Jeg lurer litt på hva du trodde skjedde med det gamle lånet når du selger leiligheten?

Skrevet
33 minutter siden, Lillemus skrev:

Du må innfri det gamle lånet (det du har igjen på det) og deretter ta opp et nytt lån ja. Om du bruker samme bank så ordner de det der for deg, det gjorde i alle fall min bank da jeg kjøpte og solgte leiligheter. :)

Jeg lurer litt på hva du trodde skjedde med det gamle lånet når du selger leiligheten?

De ordner alt for deg dersom du bytter bank også. Ihvertfall gjorde de det da jeg solgte leiligheten og kjøpte hus.

Haha...det stusset jeg på også, hadde vært digg om det var sånn at banken ikke krevde inn gjelden dersom du solgte solgt boligen :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...