Gå til innhold

Koniske magesmerter som KUN opptrer om natten, hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har i mange år slitt med magesmerter om natten. Jeg kjenner ingen tegn til smerter gjennom dagen, kun etter at jeg har lagt meg til å sove. Jeg våkner stort sett etter en time eller to, av romling og generelt ubehag i magen. Disse smertene vekker meg flere ganger hver eneste natt og det har gjort at det har gått år siden jeg sov sammenhengende lenger enn fem timer. Det som er rart, er at smertene oppstår kun når jeg ligger vannrett, jeg vet ikke hvorfor. Jeg har ikke sure oppstøt eller noen andre problemer gjennom dagen. Smertene avtar når jeg reiser meg opp og går litt rundt, og også hvis jeg spiser om natten. De kommer tilbake når jeg legger meg igjen.

Jeg er desperat etter å finne en løsning på problemet, jeg har prøvd det meste:

- Forsøkt glutenfri diett

- kuttet ut tyggis og kullsyreholdig drikke

- Kuttet alkohol

- Prøvd å ikke spise etter middag

- Prøvd å spise noen timer før jeg legger meg

- Prøvd å spise rett for leggetid

- Har prøvd biola, melkesyretabletter fra apotek

- alle andre mulige reseptfrie medisiner fra apotek

Hvis noen har noen som helst ide om hva dette kan være, eller hvordan jeg kan løse dette problemet, hadde jeg vært EVIG takknemmelig. Tusen takk :)

Fortsetter under...

52 minutter siden, madsemann1 skrev:

Hvis noen har noen som helst ide om hva dette kan være, eller hvordan jeg kan løse dette problemet, hadde jeg vært EVIG takknemmelig. Tusen takk :)

Hvordan arter smertene seg? Sitter de nede i magen? Øverst i magen? På en av sidene? Har du prøvd å heve hodeenden på sengen? Ikke bare puten, men ved å legge f.eks. et par bøker under hvert sengeben slik at du ikke ligger helt flatt.

Smertene sitter i nedre del av magen. Ja har prøvd å heve senga i fotenden, det virket dessverre ikke. Men tusen takk for tipset! 

Har tenkt at det kanskje kan ha noe med at maten ikke får "hjelp" av tyngdekraften når jeg ligger vannrett, og at den ikke kommer seg riktig vei nedover i tarmen? Kanskje? :/

Endret av madsemann1
49 minutter siden, madsemann1 skrev:

Smertene sitter i nedre del av magen. Ja har prøvd å heve senga i fotenden, det virket dessverre ikke. Men tusen takk for tipset! 

Har tenkt at det kanskje kan ha noe med at maten ikke får "hjelp" av tyngdekraften når jeg ligger vannrett, og at den ikke kommer seg riktig vei nedover i tarmen? Kanskje? :/

Du har hevet senga i FOTenden?!?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...