AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 Skrevet 7. august 2017 Ville en robot som var programmert til å gå i et litt ustrukturert mønster omkring sauene som skulle passes gjøre at ulven holdt seg i " de dype skoger". Eller er ulven for smart for roboter eller det er bare for stort antall i utgangspunktet av ulv slik at ingenting vil nytte uansett. Den vil utgjøre fare for menneskeliv offer er det jo ingentin ønsker å ta noen risiko for menneskeliv synes nå jeg. Men en robot som" trålet" rundt kanskje med noe egnet låt i kunne kanskje gi ulven noe å tenke på. Men det er kanskje uforsvarlig med hensyn på menneskeliv å ha en løpsk robot " trålende" omkring også. Anonymkode: 11a7c...b64 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 7. august 2017 Skrevet 7. august 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville en robot som var programmert til å gå i et litt ustrukturert mønster omkring sauene som skulle passes gjøre at ulven holdt seg i " de dype skoger". Eller er ulven for smart for roboter eller det er bare for stort antall i utgangspunktet av ulv slik at ingenting vil nytte uansett. Den vil utgjøre fare for menneskeliv offer er det jo ingentin ønsker å ta noen risiko for menneskeliv synes nå jeg. Men en robot som" trålet" rundt kanskje med noe egnet låt i kunne kanskje gi ulven noe å tenke på. Men det er kanskje uforsvarlig med hensyn på menneskeliv å ha en løpsk robot " trålende" omkring også. Anonymkode: 11a7c...b64 Sikkert mulig, men det er en god del praktiske problemer. Først og fremst tviler jeg på om noen gidder å utvikle noe så avansert for en næring med så lite omsetning. 0 Siter
laban Skrevet 7. august 2017 Skrevet 7. august 2017 Det forskes: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0262407916309496 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 Skrevet 7. august 2017 Tusen takk for svar. 😊 Du har sikkert helt rett. Alt kaster ikke nok av seg det er jo i grunnen logisk. Det ser man jo bare så inderlig vell i sitt eget liv. Anonymkode: 11a7c...b64 0 Siter
Lillemus Skrevet 7. august 2017 Skrevet 7. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ville en robot som var programmert til å gå i et litt ustrukturert mønster omkring sauene som skulle passes gjøre at ulven holdt seg i " de dype skoger". Eller er ulven for smart for roboter eller det er bare for stort antall i utgangspunktet av ulv slik at ingenting vil nytte uansett. Den vil utgjøre fare for menneskeliv offer er det jo ingentin ønsker å ta noen risiko for menneskeliv synes nå jeg. Men en robot som" trålet" rundt kanskje med noe egnet låt i kunne kanskje gi ulven noe å tenke på. Men det er kanskje uforsvarlig med hensyn på menneskeliv å ha en løpsk robot " trålende" omkring også. Anonymkode: 11a7c...b64 Nå går vel de fleste sauer som tas av ulv fritt i utmark og da går de jo rundt i massevis av små flokker, ikke i en stor gjeng. Og hvordan skal en robot unngå å sette seg fast i myr, trær, busker o.l.? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 Skrevet 7. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ville en robot som var programmert til å gå i et litt ustrukturert mønster omkring sauene som skulle passes gjøre at ulven holdt seg i " de dype skoger". Eller er ulven for smart for roboter eller det er bare for stort antall i utgangspunktet av ulv slik at ingenting vil nytte uansett. Den vil utgjøre fare for menneskeliv offer er det jo ingentin ønsker å ta noen risiko for menneskeliv synes nå jeg. Men en robot som" trålet" rundt kanskje med noe egnet låt i kunne kanskje gi ulven noe å tenke på. Men det er kanskje uforsvarlig med hensyn på menneskeliv å ha en løpsk robot " trålende" omkring også. Anonymkode: 11a7c...b64 En robot med hagle løs i utmarken høres ikke helt trygt ut. Anonymkode: 46f80...fea 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 Skrevet 7. august 2017 Sikkert brannfarlig også hvis den hang seg fast og bare surret og gikk kanskje i solsteika. Men jeg så den linken hvor man forsket på droner og øde steder med sau. Det er kanskje helst om natten slike ulveangrep kan skje så det er kanskje i seg selv begrensende. Men at det forskes kan jo tyde på at ingen pris er for høy i enkelte markeder kanskje. Og det er jo også skremmende. Ikke bare ulven som er bekymring. Anonymkode: 11a7c...b64 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.