AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 Skrevet 14. august 2017 Hei. Ønsker å studere innen helse og sosialfag. Det jeg lurer på er om det er gode utsikter for å få fast jobb innen arbeidsstedet jeg har praksis ? Er det noen som har erfaringer eller hvert noe om dette? Jeg er for tiden arbeidsledig (får ikke jobb)og tenker å hive meg på dette studie, men jeg er litt redd for å ikke få jobb, og dermed slite enormt med studiegjeld. Anonymkode: 00e5e...626 0 Siter
XbellaX Skrevet 14. august 2017 Skrevet 14. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Ønsker å studere innen helse og sosialfag. Det jeg lurer på er om det er gode utsikter for å få fast jobb innen arbeidsstedet jeg har praksis ? Er det noen som har erfaringer eller hvert noe om dette? Jeg er for tiden arbeidsledig (får ikke jobb)og tenker å hive meg på dette studie, men jeg er litt redd for å ikke få jobb, og dermed slite enormt med studiegjeld. Anonymkode: 00e5e...626 I følge NAV vil: elektrofag, mekaniske fag og maskinfag, bygg og anleggsfag, pleie og omsorgsfag være de sikreste kortene å satse på. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 Skrevet 14. august 2017 Takk igjen xbellax:-) Anonymkode: 00e5e...626 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 Skrevet 14. august 2017 Det er og blir mangel på helsefagarbeidere, så det vil være lett å få jobb. Om det er lett å få jobb på det arbeidsstedet du er nå, kan bare de som er der nå svare på. Anonymkode: aa222...e44 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 Skrevet 14. august 2017 Tenker på høyere utdanning. Håper jeg kan skaffe meg arbeid på denne måten Anonymkode: 00e5e...626 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 Skrevet 14. august 2017 Jo høyere utdanning, jo større sjanse for jobb. Anonymkode: aa222...e44 0 Siter
XbellaX Skrevet 15. august 2017 Skrevet 15. august 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo høyere utdanning, jo større sjanse for jobb. Anonymkode: aa222...e44 Dette stemmer ikke, det er ingen automatikk i at høy utdanning gir større sjanse for jobb. Et eksempel er høyere utdanning innen økonomi og administrasjon hvor tilbudet er langt høyere per i dag (og 20+ år fremover) enn selve etterspørselen, det er mao knapt jobb å få. Noen av de yrkene hvor etterspørselen både er og forblir høy i mange år fremover er fagskole/yrkesutdanninger innen bygg- og håndverksfag, som for eksempel snekkere, rørleggere, anleggsgartnere og tømrere. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.