Gå til innhold

Innleggelse, hvordan få det til?

Anbefalte innlegg

Gjest Kanuttius
Skrevet

Jeg trenger en innleggelse på psyk og da må jeg gå via fastlegen. Hvordan legger man frem en slik ting slik at legen forstår at det er alvor? Hva er alvor? Jeg er dypt deprimert, fukt til randen av skam, jeg har ikke rett til å leve fordi jeg er en som ødelegger andre. Det er krise.. jeg gråter hver kveld når alle er i seng, jeg gråter før jeg står opp om morgenen, jeg kjemper med gråten hele dagen og hvis jeg skal snakke om hvordan jeg har det begynner jeg å gråte f.eks på nav, med venner osv.

Skrevet
8 timer siden, BamseLiten skrev:

Jeg trenger en innleggelse på psyk og da må jeg gå via fastlegen. Hvordan legger man frem en slik ting slik at legen forstår at det er alvor? Hva er alvor? Jeg er dypt deprimert, fukt til randen av skam, jeg har ikke rett til å leve fordi jeg er en som ødelegger andre. Det er krise.. jeg gråter hver kveld når alle er i seng, jeg gråter før jeg står opp om morgenen, jeg kjemper med gråten hele dagen og hvis jeg skal snakke om hvordan jeg har det begynner jeg å gråte f.eks på nav, med venner osv.

Om det er vanskelig å legge saken din fram for fastlegen kan det hjelpe å skrive det på papir og levere ved neste timen. Men om du gråter når du snakker om det så gråter du kanskje hos fastlegen og da burde jo fastlegen se problemet. Jeg måtte si rett ut til fastlegen min at jeg trengte innleggelse. Så en må ofte være tydelig på hva en trenger. Jeg ble innlagt til planlagt behandling av angst. 

Skrevet

Er enig med aa-k-j om det å skrive ned hvordan du har det. Noen ganger er det lettere å få ned alt på papiret for å så la legen lese det. Tror også du bør være tydelig på at du trenger en innleggelse.

Nå har jeg vært her inne i overkant av et år og jeg har lest mye av det du har skrevet, også svar. Kan ikke skjønne at du er en som ødelegger for andre. Nå kjenner jeg jo ikke deg i virkeligheten, men tror ikke at du er en slik person. Leit at du har det så vondt nå, er det noe noen kan gjøre for at du skal få det bedre?

Gjest Kanuttius
Skrevet

Takk. Jeg stort sett ligger i senga. Tar sobril nå (to i går og sikkert to tre i dag). Det hjelper noe men jeg skal være vert i selskap på lørdag, kan ikke avlyses, og er redd en uke på sobril flere ganger daglig ikke er bra. Har time hos psyk torsdag men den avlyser jeg, orker ikke rippe opp mere før selskapet og tillitten til psyk er helt borte nå. 

Skrevet
28 minutter siden, BamseLiten skrev:

Takk. Jeg stort sett ligger i senga. Tar sobril nå (to i går og sikkert to tre i dag). Det hjelper noe men jeg skal være vert i selskap på lørdag, kan ikke avlyses, og er redd en uke på sobril flere ganger daglig ikke er bra. Har time hos psyk torsdag men den avlyser jeg, orker ikke rippe opp mere før selskapet og tillitten til psyk er helt borte nå. 

Jeg syns du burde ta den timen på torsdag, behandlere kan hjelpe med innleggelse. 

Skrevet
3 timer siden, BamseLiten skrev:

Be om secound opinion hos en annen psyk. Diagnosen kan ikke være riktig.

Anonymkode: d3d7e...a0b

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...