Gå til innhold

Ny jobb og sykemeldt

Anbefalte innlegg

Jeg var på jobbintervju på Tirsdag. Fikk jobben og skal starte om 1uke. Fikk brev fra Aleris og at jeg har fått time til å operere øyelokkene og 6 uker. Blir sykemeldt ca 1 uke etter operasjonen. Synes det er flaut å sykemelde seg i en ny jobb, men har stått på venteliste for operasjonen i over 1 år. Og de tunge øyelokkene plager meg, så vil helst ikke takke nei til operasjon. Hva hadde du gjort? 

Anonymkode: d7bd1...4b9

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/422738-ny-jobb-og-sykemeldt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var på jobbintervju på Tirsdag. Fikk jobben og skal starte om 1uke. Fikk brev fra Aleris og at jeg har fått time til å operere øyelokkene og 6 uker. Blir sykemeldt ca 1 uke etter operasjonen. Synes det er flaut å sykemelde seg i en ny jobb, men har stått på venteliste for operasjonen i over 1 år. Og de tunge øyelokkene plager meg, så vil helst ikke takke nei til operasjon. Hva hadde du gjort? 

Anonymkode: d7bd1...4b9

Skjønner at du synes det er ubehagelig å måtte sykemelde seg rett etter nyansettelse. Du får gjøre det du føler er best. Det går jo an å ringe Aleris og forklare situasjonen slik at du kanskje får ny time før om et år igjen. Om du hadde fått lagt operasjonen til en ferie så hadde jo det vært det beste. 

Jeg hadde ikke tatt operasjonen så tidlig etter ansettelse. Da jeg fremdeles jobbet var jeg borte en uke fra jobb pga innlegg av brystproteser. Fordi årsaken var kosmetisk fikk jeg ikke sykemelding så jeg måtte trikse og mikse slik at jeg fikk operasjonen i en ferie.

Det er mulig å ringe Aleris å høre om de har noe rundt juletider? 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/422738-ny-jobb-og-sykemeldt/#findComment-3790043
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...