påskelilje Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Litt usikker på hva du mener med virkelighetsflukt. Men hvis det er aktiviteter eller situasjoner der en lar tankene løpe og får tenkt masse tanker en ikke har tid til ellers, eller der en gjør noe slik at tankene ikke får plass i hodet - så har jeg noen sånne bobler: Når jeg går tur i skogen, lar jeg tankene løpe fritt. Vet ikke akkurat om jeg bearbeider ting, men jeg elsker å kjenne lukt fra skogen og lyd fra fugler og vind, både virkelig kjenne etter lyder og lukter, men også bare ha det i bakgrunnen når jeg går og tenker - eller ikke tenker. Når jeg løper, konsentrerer jeg meg mye mer om løpingen, og vet ikke om jeg kan kalle det virkelighetsflukt, fordi da er jeg jo virkelig til stede i det jeg holder på med akkurat da - konsentrerer meg for å sette føttene der det er lurest, og unngå røtter og steiner på stien. Når jeg svømmer, er jeg i en helt spesiell boble, og tar ikke inn noe utenfra. Konsntrerer meg fullt og helt om å telle lengder, selv om jeg varierer litt med å telle brøker og prosenter i tillegg til lengdene. Men kan ikke tenke på bekymringer eller drømmer da i alle fall. I bilen når jeg skal inn og handle mat, så blir jeg ofte sittende ti minutter og bare tenke eller sløve på mobilen eller høre radioen. Deilig! Når jeg synger i kor, er det en helt spesiell følelse av å være midt i musikken, og være en del av det skapende i musikken. Nesten som en rus av og til Jeg elsker lange glovarme bad i badekaret. Før kunne jeg ligge en time og bare slappe av - er blitt litt mer rastløs de siste årene, men jeg liker det fremdeles. Er egentlig ganske god til å slappe av. Å sitte på brygga i hagen hos min far, helt alene, enten om morgenen eller om kvelden - når alt er stille, og en bare hører bølgeskvulp og et hest hegreskrik, det er vel toppen av lykke 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/422744-hva-er-deres-virkelighetsflukt/page/2/#findComment-3790241 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maggie55 Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Man gjør ofte best i å konsentrere seg om de nære ting så absolutt.😊😀 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/422744-hva-er-deres-virkelighetsflukt/page/2/#findComment-3790268 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mina1 Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 (endret) 15 timer siden, Gargamel skrev: Ja, hvis man trener hardt. Jeg presiserte at jogging med musikk på øret er virkelighetsflukt fordi jeg får god tid til å tenke på bekymringer når jeg trener rolig, som f.eks sykling til jobb eller skitur. Litt hardere trening eller musikk/podcast må til for effektiv virkelighetsflukt. Enig med deg @Gargamel. Å løpe til musikk er psykisk terapi for meg. Å finne låter med tekster som du kan lytte til når du løper langt er herlig. Jeg har funnet ut at jeg spinner altfor mye konstant på negative tanker. Konstant på alt negativt som jeg har opplevd osv. I dag tok jeg meg selv i trøyen og sa : nå får det være nok!. Veldig mange folk ute sier at jeg virker så godt humør og positiv alltid. Men innerst inne så skjuler jeg de negative tankene mine. Jeg må være flinkere ! Flinkere til å være positiv inni hodet mitt. Og ikke gripe fatt i alt som er trist og leit hele tiden. Har mye å være glad for i livet men tankene går ofte på hva jeg kan være trist for. Headspinning hehe.. Jeg har merket at det hjelper med løpeturer. Det var derfor jeg begynte med musikk i ørene og halvmaraton- løping. Et sunt liv er å være flink å hente frem alt positivt og leve sunt med trening og samtidig pleie hobbyer. Det er bare å finne hobbyer. : løping, turer i skog mark og fjell , fotografering, baking , matlaging, reise, musikk, film og ja det er sikkert mye andre aktiviteter man kan forsøke Endret 4. september 2017 av Mina1 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/422744-hva-er-deres-virkelighetsflukt/page/2/#findComment-3790276 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mina1 Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 Å se en film er blitt en bra virkelighetsflukt 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/422744-hva-er-deres-virkelighetsflukt/page/2/#findComment-3791425 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.