Gå til innhold

Lukk øynene å tenk på fedrelandet!

Anbefalte innlegg

Har du formert deg? Selv føler jeg det er blitt for sent. Er mann og 42 år. 

Jeg finner meg neppe dame i forplantningsdyktig alder med det første. Jeg har vært singel kjempelenge også. 

Men det er kanskje like greit jeg ikke formerer meg. Jeg er jo ufør.

Bør uføre få barn? Er ikke barneoppfostring veldig krevende?

Anonymkode: 3b84b...012

Fortsetter under...

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt kan mange uføre godt får barn, særlig om de har en frisk og rørlig partner. To uføre kan sikkert også være gode foreldre, men uføre er som du vet omtrent like ulike som andre folk.

Ja, barneoppfostring er krevende, selv for friske mennesker.

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg finner meg neppe dame i forplantningsdyktig alder med det første. Jeg har vært singel kjempelenge også. 

Siden uførhet gjerne går i "arv" er det nok like greit.

Så sånn er nok det.

Anonymkode: 42016...926

10 minutter siden, Xtra skrev:

Selvsagt kan mange uføre godt får barn, særlig om de har en frisk og rørlig partner. To uføre kan sikkert også være gode foreldre, men uføre er som du vet omtrent like ulike som andre folk.

Ja, barneoppfostring er krevende, selv for friske mennesker.

Jeg stusser litt på det der. Kan man fostre opp barn, så kan man vel jobbe i barnehage? Med mindre man har ett veldig sterkt fysisk handikap.

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg stusser litt på det der. Kan man fostre opp barn, så kan man vel jobbe i barnehage? Med mindre man har ett veldig sterkt fysisk handikap.

Det går ikke an å sette opp klare regler for hva man kan og ikke kan, alternativt klarer og ikke klarer.

Å ta seg av egne barn er noe helt annet enn å skulle møte opp på jobb til faste tider og utføre oppgaver der, uten at jeg dermed skal si det ene er lettere enn det andre. Et barn har dessuten gjerne to foreldre.

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda slik kan man se det, men mange da ikke krefter igjen til å ta seg av sine egne barn -noe som selvsagt bør være førsteprioritet. 

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke sammenlignes engang, blir bare latterlig.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja - Arve Tellefsen var vel 64 år da han ble pappa for første gang...

Når det gjelder om uføre bør få barn så kommer det helt an på hvorfor man er ufør mener jeg. Når det er sagt - det er ikke alle "friske" som burde få barn heller...

Barneoppfostring er veldig krevende og kan ikke på noen måte sammenlignes med å jobbe i barnehage. Har man fått barn så har man ansvaret 24/7 de neste 20 årene. Minst. Mentalt antagelig resten av livet. Men det er veldig givende og fint også altså. :) 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke for sent for deg :) Men ja, det er veldig krevende å oppdra barn. 

Ja det å få barn er både fantastisk og krevende. Man kan ikke lenger leve bare for seg selv og egne behov men må sette barna først. Det kan for en som har dårlig helse eller psyke være ekstra vanskelig. Men samtidig kan det være godt å få fokuset bort fra en selv og kjenne at man er viktig for andre. Dessuten er den kjærligheten man kjenner for barna sine helt spesiell og berikende. Utrolig hvor langt man kan strekke seg mår man elsker noen. 

Anonymkode: f9025...ce8

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...