Gå til innhold

Prominent eyes, hva er det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det fornoe?

Er det hvis øyelokkene syns, så har man det? Justin-Bieber.png

Her syns jo øyelokkene, men for meg helt helt naturlige øyne.

Anonymkode: eae60...11c

At øyene står ut/ relativt store/ noe man ofte umiddelbart legger merke til/ store- runde ala Christina Ricci.

Anonymkode: ee287...cf2

Annonse

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

justin-bieber-2016-justin-bieber-3956039

Legger du ikke merke til de øynene med engang? Fordi hos han så syns øyelokket og?

Det har fortsatt ikke noe med øyelokk å gjøre. Han har for meg helt vanlige/ordinære øyne.

Gjest Gargamel

Jeg tror det betyr utstående øyne. Ordet "prominent" på engelsk i betyr nok oftest "fremstående", som i "prominent person",  men "prominent" kan også bety at noe bokstavelig talt stikker ut.

Eksempel fra google:

"a man with big, prominent eyes like a lobster's"

I praksis ser man øyelokkene når øynene er litt utstående. Hvis øynene sitter dypt forsvinner øyelokkene når man åpner øynene. Utstående øyne høres litt negativt ut på norsk, men jeg tror "prominent eyes"  er et mer nøytralt begrep på engelsk.

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har fortsatt ikke noe med øyelokk å gjøre. Han har for meg helt vanlige/ordinære øyne.

Det har jo det. Har ikke mila kunis slike prominent øyne?

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det har jo det. Har ikke mila kunis slike prominent øyne?

Les det jeg skriver i første innlegg: "At øyene står ut/ relativt store/ noe man ofte umiddelbart legger merke til/ store- runde ala Christina Ricci."

..og så er jeg sikker på du klarer å finne ut svaret på spørsmålet ditt selv :-) husk at sminke ofte gjør det vanskeligere å bedømme hvordan fasong på øynene man egentlig har.

1 time siden, Gargamel skrev:

Jeg tror det betyr utstående øyne. Ordet "prominent" på engelsk i betyr nok oftest "fremstående", som i "prominent person",  men "prominent" kan også bety at noe bokstavelig talt stikker ut.

Eksempel fra google:

"a man with big, prominent eyes like a lobster's"

I praksis ser man øyelokkene når øynene er litt utstående. Hvis øynene sitter dypt forsvinner øyelokkene når man åpner øynene. Utstående øyne høres litt negativt ut på norsk, men jeg tror "prominent eyes"  er et mer nøytralt begrep på engelsk.

Har du noen eks bilder?

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Les det jeg skriver i første innlegg: "At øyene står ut/ relativt store/ noe man ofte umiddelbart legger merke til/ store- runde ala Christina Ricci."

..og så er jeg sikker på du klarer å finne ut svaret på spørsmålet ditt selv :-) husk at sminke ofte gjør det vanskeligere å bedømme hvordan fasong på øynene man egentlig har.

ozil-arsenal-426510.jpg

Disse her?

Gjest Gargamel
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så alle som har fine øyne og runde har prominente øyner?

Nei, det sto "usually quite large and round" i innlegget til Laban. Vanligvis store og runde, men ikke alltid.

"Prominent eyes" er alltid litt utstående, eller rettere sagt aldri langt inne i skallen.

Sånn tror i alle fall jeg det er, etter en del googling. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...