Gå til innhold

Går dere å stemmer imorgen eller mandag?

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, laban skrev:

Du kan vel gå dit på en tid det ikke er kø?  Unngå perioden rett etter åpningstid, men ikke vent til folk kommer fra jobb, så er det ingen lang kø.  I år skal du hente stemmeseddel først og gå til valgfunksjonærene etterpå, og det er ingen konvolutter eller annet dill.  Ta med valgkortet og legitimasjon (bankkort eller førerkort), så er det helt umulig å gjøre noe feil så lenge du passer på å ta med deg bare én stemmeseddel. 

Skal ikke stemmeseddelen i en konvolutt? Da kan vel alle se hva man stemmer da? Ikke at det er så nøye for meg altså, men det er jo mange som vil holde slikt hemmelig. Jeg tror ikke lokalene åpner før på ettermiddagen siden det er på en skole. Mente det sto kl 15 på lappen jeg. Får jeg stemt selv om jeg glemmer valgkortet? Jeg burde latt det ligge i bilen, men var dum og tok det med inn, så det er en viss fare for at det blir igjen hjemme. Jeg tenkte kanskje det var færrest folk dersom jeg kom rett før det stenger. Godt jeg ikke bor i Oslo, der er sikkert køene enda lengre. Får satse på at de fleste stemte i dag.

Endret av Trine

Fortsetter under...

1 time siden, Trine skrev:

Skal ikke stemmeseddelen i en konvolutt? Da kan vel alle se hva man stemmer da? Ikke at det er så nøye for meg altså, men det er jo mange som vil holde slikt hemmelig. Jeg tror ikke lokalene åpner før på ettermiddagen siden det er på en skole. Mente det sto kl 15 på lappen jeg. Får jeg stemt selv om jeg glemmer valgkortet? Jeg burde latt det ligge i bilen, men var dum og tok det med inn, så det er en viss fare for at det blir igjen hjemme. Jeg tenkte kanskje det var færrest folk dersom jeg kom rett før det stenger. 

Stemmeseddelen skal brettes, slik at det ikke er synlig hvilken liste du har tatt. Det er veldig enkelt.

Skolene har fridag, men du må sjekke åpningstidene lokalt. De står på valgkortet.

Du trenger bare legitimasjon. Det går litt fortere med valgkort, men du får stemme uansett.

Ikke vent helt til slutten av åpningstiden hvis du vil unngå kø.

Endret av laban

Det er veldig sant mye av hva dere har vært inne på. Klarer man å la være å henge seg opp i bagateller får man det mye bedre. Det er jo ingen "Big Deal " , kun en bagatell

Det viktige er om man har tak over hodet og ikke henger seg opp i bagateller. Man sjekker inn å stemmer hvis man har kriensiellene i orden eller lar det være. 

Kun en av livets små bagateller.

God valgdag😊

Anonymkode: 3a975...f49

(Livets små bagateller kommer til oss alle uten unntak. Det bare må bli et spennende valg -tenker jeg.)

På den annen side er det kanskje mange politikerfamilier som er veldig glad om mammaen eller pappaen slipper å bli utnevnt til en sånn sikkert belastende og uendelig tidkrevende jobb.❤️

Alle partiene har på samme måte som alle mennesker sitt særskilt bra det er ikke det. Og mange ville vel si at vår generasjon har et særskilt ansvar. Allikevel fremstår det å stemme i år som uvanleg vanskelig.

Så for meg er det ikke bare det formelle det går på og som føles så uoverkommelig denne gangen.

Annonse

7 timer siden, laban skrev:

Stemmeseddelen skal brettes, slik at det ikke er synlig hvilken liste du har tatt. Det er veldig enkelt.

Skolene har fridag, men du må sjekke åpningstidene lokalt. De står på valgkortet.

Du trenger bare legitimasjon. Det går litt fortere med valgkort, men du får stemme uansett.

Ok, takk :) Da skal jeg ikke vente helt til slutten.

9 timer siden, laban skrev:

Her i Kristiansand har ikke skolene fri, selv om det er valglokale på skolene.

1 minutt siden, påskelilje skrev:

Her i Kristiansand har ikke skolene fri, selv om det er valglokale på skolene.

OK, det er sikkert lokale variasjoner.  Det er egentlig slett ikke nødvendig at de er stengt, men her i Oslo har offentlige skoler fridag, også de som ikke er valglokaler. 

1 minutt siden, laban skrev:

OK, det er sikkert lokale variasjoner.  Det er egentlig slett ikke nødvendig at de er stengt, men her i Oslo har offentlige skoler fridag, også de som ikke er valglokaler. 

Å, det har jeg aldri hørt om før!

Heller ikke da jeg var barn, hadde vi fri på valgdagen. Husker vi fikk lov til å kikke inn i gymsalen, der de voksne kom og stemte. Spennende!

Jeg rakk ikke å stemme igår, så da blir det idag.

Angående været så blåser det noe så innmari her idag pluss regn, men skal vel kanskje ikke klage på været.   Vi har det jo så utrolig mye bedre enn andre steder i verden.

3 timer siden, laban skrev:

For sånne som meg er det nødvendig at skolen er stengt ;) Jeg hadde ikke klart å dra dit om skolen var åpen. Åpnet visst kl. 9 i dag. Jeg var der ca kl. 10 og da var det nesten ingen der og det var ihvertfall ikke kø. Men det ble litt teit med det valgkortet for jeg visste ikke om jeg skulle ta det med meg da jeg dro, eller om de skulle ha det. Jeg kunne få det med hvis jeg ville, men det ville jeg jo ikke. Men så tenkte jeg kanskje det var lettere om jeg kastet det enn at de gjorde det. Men så sa han at de kunne kaste det for meg. Skal ikke mer til for å få meg stressa.

Der jeg vokste opp var ikke skolene stengt på valgdagen.

Annonse

Har nå gjort min borger plikt. Skolen hvor mitt valglokalet er, var stengt, men vet ikke om resten av skolene her hadde fri.

I år hadde de organisert annerledes enn tidligere så det gikk mye smidigere nå enn før. Det var mye folk, men overhodet ikke kø.

Det blir en spennende kveld og natt.

Så og hørte litt av resultatet nå i natt. Gikk ikke akkurat min vei men det er jeg vant med.

Det blir vel nye og store omlegginger av alt i vente. Håper det blir positive ting.

Men nå er klokkamidt i natta.

Må ta stilling til medisiner for i morgen før Ole Blund kommer svettende.

Natta!😊

Nå ser vi jo virkelig resultatet. Snart er vel eldrebaronene her også I tillegg til dem som driver fra syttitalls sexindustri og barnehagebaronene fra før.

Man blir temmelig desperado når man ser hvordan politikk er blitt. Kun økonomi for dem som har så mye fra før. Ingen tenker egentlig hva som er klimastunt og virkelig legger til rette.

Hvis ikke der er så altfor mange som er så altfor kravstore og negative som enkelte hevder.

Men ingen vet jo fremdeles  hvor haren hopper.

Men jeg vil slutte og klage og syte. Herfra blir ingen mere negativitet. Jeg vil bli den stilleste person med den dypeste grunn.Det er ingen vits i å klage på noe som helst.  Det er kun bare bortkasta frimerke om brevet skulle komme frem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...