Gå til innhold

Hvordan skal det gå med verden?

Anbefalte innlegg

Jeg blir litt redd når jeg enkelte av dagens barn og hva dem får i gaver osv. 

Min sønn er 8 år og vil ha gavekalender til jul. Vi har ikke hatt det før pga jeg er imot det. Men tenkte at i år skal han få det. Tenker da å kjøpe små ting som viskelær og blyanter osv. Men jeg flere av hans kompiser får dyre gaver som fotball skjorter som koster 500kr. 

Og så over til bursdager  Han vil feire på en trampolinepark. Det kommer til å koste ca 2500-3000kr. Det er dyrt men det er 1 gang han får en så dyr feiring. Han kom i dag og sa at han ønsker seg Nintendo switch i gave . Det koster ca 3400kr pluss spill. Jeg sa at det får han ikke . Da koster gaven og feiring ca 6000-7000. Det er vel ingen som bruker så mye penger på en bursdag? Jo det er det . 2 av hans kompise har nettopp feiret bursdag ute på bowling og gokart og dem fikk Nintendo switch i gave av foreldrene . Hvordan skal det gå med disse barna når dem en dag skal forsørge seg selv?

Anonymkode: 4795c...4dd

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/422851-hvordan-skal-det-g%C3%A5-med-verden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min sønn er 8 år og vil ha gavekalender til jul. Vi har ikke hatt det før pga jeg er imot det. Men tenkte at i år skal han få det. Tenker da å kjøpe små ting som viskelær og blyanter osv. Men jeg flere av hans kompiser får dyre gaver som fotball skjorter som koster 500kr. 

Og så over til bursdager  Han vil feire på en trampolinepark. Det kommer til å koste ca 2500-3000kr. Det er dyrt men det er 1 gang han får en så dyr feiring. Han kom i dag og sa at han ønsker seg Nintendo switch i gave . Det koster ca 3400kr pluss spill. Jeg sa at det får han ikke . Da koster gaven og feiring ca 6000-7000. Det er vel ingen som bruker så mye penger på en bursdag? Jo det er det . 2 av hans kompise har nettopp feiret bursdag ute på bowling og gokart og dem fikk Nintendo switch i gave av foreldrene . Hvordan skal det gå med disse barna når dem en dag skal forsørge seg selv?

Nei, det kan man si. Tror dagens generasjon vokser opp som bortskjemte drittunger (mange av dem).

Dagens norske barn får materiell overflod, men blir også bortskjemt på kjærlighet. Det gjør dem både omsorgsfulle og robuste.  Alle statistikker viser at norsk ungdom aldri har vært mer ordentlige, lite kriminelle og opplyste enn nå. 

Hvis norske barn er normen for hvordan det skal gå med verden (Det er jo verden du spør om her), så er svaret at det kommer til å gå kjempefint.

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjør det du synes selv. Noen har fått fotballskjorte i kalenderen, noen drar på trampolinepark og noen har fått Nintendo. Det betyr ikke at normen er å få alle de tingene hvert år. Selv om det var normen så hadde ikke dere trengt å gjøre det.

Vi er gudsjelov ferdig med gavekalendere, men det sier seg selv at en sånn kalender må fylles med småting eller ting de uansett skulle fått. De kan ikke få 24 skikkelige gaver før julaften.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...