Gjest guggen Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 jeg er 186cm, veier 89 kg med en fettprosent på rundt 14, målet mitt er å holde denne formen (jeg har heller ikke noe imot å legge på meg bittelitt med muskler eller å øke i styrke, men hovedmålet er altså å holde den fpormen jeg har nå) fram til april mai, for da å forsøke å få fettprosenten under 10 Jeg er livredd for å øke i fettprosent, så si helt sykelig TRENING/BEVEGELSE Jeg trener nå styrke 3 ganger i uka etterfulgt av 20 min karido. Jeg varmer opp i 10 min og styrketreningen er gjort unna på 30 min. Ellers sykler jeg tilsammen rolig i 20-30 min rolig hver dag til og fra skole. Ellers sitter jeg mye stille på lesesalen. MAT Jeg spiser 6 måltider om dagen. 2400 kalorier de dagene jeg ikke trener, 2600 de dagene jeg trener. Proteininntaket er ganske høyt og jeg får i meg litt sunt fett osv. Det hender at jeg tar meg en øl en kveld, eller at jeg tar en fest med 4-5 øl en dag i uka. Det er to uker siden jeg avsluttet en deff og økte litt på kaloriinntak og minket på kardio. Jeg har nå kuttet ut dette med spisedager, da jeg føler at det blir nok "juks" fra en strikt diett med en fest en dag i uka. eller en øl noen ganger. Kan jeg øke mer på kaloriinntaket ? Kan jeg ha en spisedag i uka også? en dag jeg spiser myye mat? 5-6000 kalorier ? Eller er det bedre å ha en dag med grandiosa og litt macdonalds mat? men ikke så skyhøyt på kaloriene? Slik trener jeg nå: dag 1 10 min kardio som oppvarming bryst skuldre triceps benk med manualer, peck-deck, skråbenk med manualer, benk i smithmaskin, hantelpress opover sittende for å trnee skuldre, sidehev, fremoverbøyd sidehev, manual bak nakken med begga henda samtidig for å trnee triceps, dips KUN ET SET PR ØVELSE 20 min kardio dag 2 lik dag en bortsett fra at her trenes mage og bein beinhev,cruches med vekt, mageapparat, stårnde leggpress, beinspark, lårkrøll beinpress dag 3 lik de andre dagene men her trenes biceps og ryss barbell curl, stående hantelcurl, pullover i maskin(bra øvelse faktisk), sittende roing, nedtrekk, ryggups i maskin (25 reps) på alle andre øvelser er det 8-10 reps MAT 80 g havregryn 35 g prot 4 tynne skiver (100g) skinkepålegg 5dl skummet melk 5 dl skummet melk 35 g protpulver 60 g ris, tomatsaus, sursøtsaus og magert kjøtt, fisk 2 epler 35 g prot 2 epler/5 dl skum og 35 g prot dette måles byttes ut med 35 g whey og 80 g druesukker de dagene jeg trener (og da bytter jeg litt på rekkefølgen på måltider slik at jeg tar dette målet med raske karb rett etter trening og et "stort" mpltid 1-2 timer etterpå. jeg tenker på mat hele dagen, det er hlet jævlig men jeg la på meg endel fett da jeg spiste 3600 kalorier, (en del for mye karbs men)i høst 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Hei guggen, Jeg har svart deg før, og vil fremdeles si at jeg ikke er noe ekspert på sports-ernæring. Sist gang sa du at du ville ligge innenfor den normale fettprosenten på 12-15, for så å komme under 19 til sommeren. Ut fra det du skriver nå, skjønner jeg at du mente 10..? Dette synes jeg er veldig lavt, og synes du skal være fornøyd med den prosenten du har nå. Ut fra det du skriver du spiser, kommer jeg ikke frem til et kaloriinntak på 2400 -2600. Det ser mer ut som 2000-2200. Dette er det kroppen din bruker bare ved at du sitter stille en hel dag. Med din trening er dette altfor lavt for deg, og jeg anbefaler at du sakte øker opp til minst 3000 kcal. Ellers vil jeg si at ut fra det du skriver ("jeg tenker på mat hele dagen..". "Jeg er livredd for å øke i fettprosent, så si helt sykelig") synes jeg det høres ut som tendenser til en spiseforstyrrelse. Vil henvende deg til innlegget fra wedmaster (ang. spiseforstyrrelser) og minne om at det dessverre er ingen her inne med kompetanse til å svare på dette. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.