Gå til innhold

Dårlig lukt på badet

Anbefalte innlegg

Det lukter vondt på det ene badet vårt 😕 Ikke mugg, men mer sure sokker eller gamle våte håndklær. Vått tøy blir så å si alltid hengt opp eller tatt ned på vaskerommet.  

Vi har dusj, badekar og vask. En sluk under dusjen og en under badekaret. Jeg regner med at jeg må krype til korset og rense slukene... Hvor ofte er det egentlig vanlig å gjøre dette?

Er det noe vi kan gjøre til vanlig for å hindre denne lukten?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/422885-d%C3%A5rlig-lukt-p%C3%A5-badet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, påskelilje skrev:

Det lukter vondt på det ene badet vårt 😕 Ikke mugg, men mer sure sokker eller gamle våte håndklær. Vått tøy blir så å si alltid hengt opp eller tatt ned på vaskerommet.  

Vi har dusj, badekar og vask. En sluk under dusjen og en under badekaret. Jeg regner med at jeg må krype til korset og rense slukene... Hvor ofte er det egentlig vanlig å gjøre dette?

Er det noe vi kan gjøre til vanlig for å hindre denne lukten?

En miljøfiendtlig quick-fix kan være å helle klor i sluket. Bedre antakelig å først forsøke å rense/tømme sluket, så helle i kokende vann, og deretter evt. ørlite klor i til slutt. Vi må rense sluk i dusj en gang annethvert år eller så. Der er det gjerne mye av mine hår :huh:.

Vond lukt kan jo også skyldes fukt i veggene, og da er det nok større grep som må til.

8 minutter siden, Xtra skrev:

En miljøfiendtlig quick-fix kan være å helle klor i sluket. Bedre antakelig å først forsøke å rense/tømme sluket, så helle i kokende vann, og deretter evt. ørlite klor i til slutt. Vi må rense sluk i dusj en gang annethvert år eller så. Der er det gjerne mye av mine hår :huh:.

Vond lukt kan jo også skyldes fukt i veggene, og da er det nok større grep som må til.

Jeg bruker av og til klor eller sånt grønt do-skvip.... Domestos fresh? Ikke samtidig altså. Og tipper at jeg renser slukene ca en gang i året. Burde jo holde det? Det er så ekkel jobb :(

24 minutter siden, Gargamel skrev:

Samme for deg det vel. Det er en mannejobb uansett.

Psjt. Jeg fikser slukene på badet mitt sjøl jeg. Bruker man gummihansker er det da ikke så ille. Jeg tømte dassen på hytta også, spadde dritt i en times tid mens kjæresten nektet å komme nærmere enn 3-4 meter, da brakk han seg. Fisefine fyren fra bondelandet, bra han fikk seg ei real byjente! ;) 

Endret av Lillemus

Annonse

Nå har jeg tatt en grundig rens av vask, dusj og sluken der. Det var masse grått gusjeslim i røret fra vask til sluk :( Litt lite fall der. Orket ikke ta under badekaret i kveld. 

Brukte salmiakk. Hadde bare en liten skvett med klor. 

Håper på god lukt i morgen tidlig!

Aner ikke hvorfor det siste innlegget mitt i går kveld ble anonymt. Har ikke problemer med å erkjenne at jeg brukte salmiakk :rolleyes::D

Det var bedre lukt på badet i morges! Vi skal reise bort noen dager i helga, så det blir litt spennende hvordan lukta er når vi kommer tilbake på søndag.

Annonse

11 timer siden, Mina1 skrev:

Er plaget av det samme. Synes ikke at det lukter så godt på badet alltid. Jeg pleier å ha hengende en såpe i toaletten. Itillegg så har jeg luftfresher. En spray, den hjelper veldig. Vasker også badet med klor. :) 

Vi har ingenting av sånt. Liker egentlig ikke å "fordekke" lukta - vi åpner vinduet hvis det er heftig lukt etter et toalettbesøk, liker ikke parfyme på baderommet heller (jfr parfymetråden :D). Men på jobb er det veldig OK med en sånn sprayflaske på toalettene!

2 timer siden, påskelilje skrev:

Aner ikke hvorfor det siste innlegget mitt i går kveld ble anonymt. Har ikke problemer med å erkjenne at jeg brukte salmiakk :rolleyes::D

Det var bedre lukt på badet i morges! Vi skal reise bort noen dager i helga, så det blir litt spennende hvordan lukta er når vi kommer tilbake på søndag.

Haha, da skjønner jeg det anonyme innlegget ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...