Gå til innhold

Påtrengende tanker!!!

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, ColaZero skrev:

Ja, det innskrenker livet mitt voldsomt. Har PTSD som jeg baler og sliter med og i tillegg sitter jeg her og venter på at pappa skal dø og gjør rare bevegelser for at det ikke skal skje. Og det er bare en av tvangstankene jeg har. For et sinnsykt opplegg. Bokstavelig talt.

Så bra å høre at du har fått god hjelp! Var det poliklinisk behandling eller innleggelse?

Poliklinisk. 😊

Fortsetter under...

56 minutter siden, ColaZero skrev:

Ja, der kom hele meldingen.

Jeg visste ikke at det er vanlig å utvikle OCD etter traume. Det gir mening. Ihvertfall for meg.

Har hørt om dette med OCD team. Har lest det her. Jeg må snakke med psykiateren min merker jeg.

Jeg har forstått det dithen at tvangstanker og -handlinger skyldes angst. PTSD er jo en angstlidelse i bunnen. Stemmer det? :) Jeg må understreke at jeg ikke kan mye om tvangstanker og -handlinger, så mulig jeg beveger meg ut på dypt farvann jeg burde holdt meg unna... :)

13 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Jeg har forstått det dithen at tvangstanker og -handlinger skyldes angst. PTSD er jo en angstlidelse i bunnen. Stemmer det? :) Jeg må understreke at jeg ikke kan mye om tvangstanker og -handlinger, så mulig jeg beveger meg ut på dypt farvann jeg burde holdt meg unna... :)

Jeg vet faktisk ikke. Jeg har vært plaget av mye angst og selv om jeg er inne i en dårlig periode nå så er angsten min blitt mye, mye bedre. Men ikke tvangstankene/handlingene. Så jeg vet ikke om det skyldes angst.

Men det er helt riktig at PTSD er en angstlidelse. 

Her er det ingen som behøver å være bekymret for å bevege seg ut på dypet og egentlig burde holde seg unna! Det er så fint å få respons på det en skriver her, uansett om det er råd, forklaringer, tips eller spørsmål!:):)

1 time siden, ColaZero skrev:

Jeg føler litt på at jeg har "kuppet" tråden din. Samtidig vil det være interessant for deg å lese det som har blitt skrevet, det er jeg sikker på. Mange gode råd og tips. 

Ingen problem. Har lest alt som ble skrevet her.

Det må ikke bare handle om meg det kan være andre som vil dele sin erfaring også. 😉

Anonymkode: 79bd9...657

39 minutter siden, ColaZero skrev:

Jeg vet faktisk ikke. Jeg har vært plaget av mye angst og selv om jeg er inne i en dårlig periode nå så er angsten min blitt mye, mye bedre. Men ikke tvangstankene/handlingene. Så jeg vet ikke om det skyldes angst.

Men det er helt riktig at PTSD er en angstlidelse. 

Her er det ingen som behøver å være bekymret for å bevege seg ut på dypet og egentlig burde holde seg unna! Det er så fint å få respons på det en skriver her, uansett om det er råd, forklaringer, tips eller spørsmål!:):)

Jeg har også PTSD, men føler ikke jeg strever mye med angst. Nå er hovedproblematikken min dissosiasjon (DID) og det kan være det er den som "avlaster" angsten en del. Noen fordeler skal det alltids være :)

PS: Godt du tar det positivt når jeg ror meg utpå dypt farvann. Vi har jo alle et og annet å lære av hverandre...

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen problem. Har lest alt som ble skrevet her.

Det må ikke bare handle om meg det kan være andre som vil dele sin erfaring også. 😉

Anonymkode: 79bd9...657

Det er jo det som er fint her, at vi deler erfaringer og lærer av det og får satt ting i perspektiv. Og ikke minst; oppdage at det finnes andre som har det likt som en selv. Jeg føler meg ihvertfall mindre unormal når jeg f.eks leser ditt innlegg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...