Gå til innhold

Reise på ferie uten barna

Anbefalte innlegg

Black and pink

Ville dere reist på ferie en uke med mann, og la ungdommene være igjen alene hjemme?

Ungdommene er 20 og 18 år, og ganske så fornuftige og selvstendige, men jeg er litt i tvil. Har gjort det en langhelg tidligere, og det gikk jo bra. Har også noen som kan stikke innom på en sjekk av huset i ny og ne. Må også nevne at de ikke har noe imot å klare seg selv en uke, tvert imot ;)

Synspunkter?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/423455-reise-p%C3%A5-ferie-uten-barna/
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Black and pink skrev:

Ville dere reist på ferie en uke med mann, og la ungdommene være igjen alene hjemme?

Ungdommene er 20 og 18 år, og ganske så fornuftige og selvstendige, men jeg er litt i tvil. Har gjort det en langhelg tidligere, og det gikk jo bra. Har også noen som kan stikke innom på en sjekk av huset i ny og ne. Må også nevne at de ikke har noe imot å klare seg selv en uke, tvert imot ;)

Synspunkter?

De er gamle nok til få barn, avgi stemme, kjøpe alkohol, kjøre i trafikken, studere alene både innlands og utenlands. Jeg er sikker på at de klarer seg en uke uten sine foreldre :-)

Anonymkode: 1c8dc...200

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De er gamle nok til få barn, avgi stemme, kjøpe alkohol, kjøre i trafikken, studere alene både innlands og utenlands. Jeg er sikker på at de klarer seg en uke uten sine foreldre :-)

+1 Mange på den alderen bor jo alene på hybel i en fremmed by.

Selv har jeg alltid synes det er greit å alliere seg med en av de nærmeste naboene, som kan gløtte bort og se om ting går helt over styr.

44 minutter siden, Black and pink skrev:

Synspunkter?

Jeg har så rolig og snille ungdommer (17 og 19 år) at det hadde gått helt fint, jeg hadde nok vært den som hadde slitt mest. :) 

1 time siden, Black and pink skrev:

Ungdommene er 20 og 18 år, og ganske så fornuftige og selvstendige, men jeg er litt i tvil.

Hvis en 20 og 18 åring ikke klarer å være hjemme alene har de/dere et stort problem.

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja de er jo voksne, så såklart er alt klappet og klart for en alenetur da. 
Mine er også voksne: men jeg tar de med på ferier fordi jeg er singel, og fordi jeg elsker å ha de med meg på reiser. 

12 timer siden, Black and pink skrev:

Synspunkter?

Jeg kan overhodet ikke forstå at dette skulle være noe problem, med mindre ungdommene var av den uansvarlige typen som satte huset helt på hodet. Det er vel heller unntaket enn regelen at 18- og 20-åringer reiser på ferie med mor og far. Selv reiste jeg ikke på ferie med mine foreldre etter fylte 15 år, annet enn enkelte korte hytteturer, men jeg hadde vel kanskje uvanlig stor uavhengighetstrang på det tidspunkt. 

9 timer siden, Xtra skrev:

Det er vel heller unntaket enn regelen at 18- og 20-åringer reiser på ferie med mor og far. 

Da har jeg to store unntak. :) Ungene mine (17 og 19 år), to av tantene deres og jeg har nettopp vært en uke på Kypros og vi storkoste oss alle 5. :) 

Black and pink

Takk for alle synspunkter. :)

Det blir nok en voksentur på oss. Ungdommene liker fortsatt å reise på ferie og turer sammen med oss, men vi tenker å dra utenom skoleferien.

Og de har dessuten nettopp vært på egne turer, språkreise og ferie, så ikke noe synd på dem ;)

Annonse

Nicklusheletida
1 time siden, Lillemus skrev:

Da har jeg to store unntak. :) Ungene mine (17 og 19 år), to av tantene deres og jeg har nettopp vært en uke på Kypros og vi storkoste oss alle 5. :) 

Jeg tok med alle 3 ungdommene på høyfjellshotell i påsken. Den eldste er 26 år :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...