Gå til innhold

Har vi objektiv presse?

Anbefalte innlegg

Worrisome Plenty

Det virker som det er synet til den utdannede eliten som setter dagsordenen. Saker omtales stort sett fra en politisk "korrekt" vinkel. Slik man ofte lærer verden er i høyere utdanning. Det ser man feks på att "i journalistenes storting har FRP ingen representanter".

Veldig sjelden blir saker om innvandring og flerkultur belyst fra flere sider. Nå har til og med lederen for statistisk sentralbyrå, nedbemannet den eneste avdelingen som kom med sannheten om hva innvandringen vil koste samfunnet i fremtiden.

En gang har jeg sett NRK kalle en spade for en spade, når det kommer til de Afganske mindreårige asylsøkerne. Det var 1 reportasje som sannheten kom frem, om att de er sendt av sine foreldre for å skaffe penger til familien. Ellers er det bare tårevåte historier om hvor fælt de har det..... 

Hvorfor er media så vridd? Spessielt TV2 har en ensidig vinkling på problematikken.

Politisk korrekthet er en elite-greie, og saker bør belyses objektivt i media. Hvorfor skal en allmennkringkaster kun belyse saker fra en "akademisk PK vinkel"? Vet du bedre du som er høyt utdannet? Og bor i en del av byen som det er nesten null innvandrere, eller vet den uutdannede i det som blir mer og mer en ghetto, som skjønner hvor landet ligger?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/423460-har-vi-objektiv-presse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Vi har ikke objektiv presse. Politisk korrekthet er en trussel mot demokrati og frihet . Folk lærer seg hva de skal mene og at de da et gode og kloke mennesker. De som mener noe annet blir stemplet som dårlige mennesker uten at man egentlig har så mye greie på saken. Ingen vil bli stemplet så man holder seg til det som er politisk korrekt. 

Anonymkode: dd116...f9f

Nå er det nå engang sånn at situasjonen for flyktningene ER tragisk. Å måtte flykte fra sitt hjem, trosse store farer og bruke alt det man har av penger for å gå en særdeles usikker  fremtid i møte er tragisk. Å bli møtt av folk som hater deg og ser på deg som uønsket er tragisk. At en hel generasjon med barn blir ødelagt av krig, sult og tapt barndom er tragisk. Uansett om du er blå eller rød, må dette være innlysende. Vi sitter her på vårt Oljeberg som bortskjemte unger som nekter å dele godteposen med dem som aldri fikk noen. Det er tragisk, og umoralsk. Jeg opplever det som ofte blir kalt politisk korrekthet som grunnleggende moral og etikk. Ikke noe å skamme seg for. Jeg har større problemer med å forklare mine barn hvorfor Norge sender folk ut av landet enn å forklare hvorfor folk kommer hit som flyktninger. Jeg bor i etveldig flerkulturelt område. Noen vil kalle det ghettoen. Her bor det folk fra hele verden, og mange etnisk norske også. Flesteparten av dem har ikke høyere utdanning enn ungdomsskolen, men vi kommer godt over ens alle sammen likevel. Jeg tar høyere utdanning nå, men verdiene mine er uendret fra dengang jeg var uutdannet. Tenker det handler mer om dannelse enn utdannelse igrunn. Har du tenkt på at vi trenger innvandrere her dersom vi skal ha nok folk i helsesektoren, som blant annet skal ta vare på oss når vi blir gamle? Norske jenter føder for få barn, og de som blir født søker seg selv helst til jobber som gir mer status.

At TV 2 liksom er politisk korrekt dauer jeg av! Virkelig?? Personlig er jeg glad for at media her er mer valide enn mange andre land, ta USA og fox News f. eks. Folk med ulike sider fåe ytre seg fritt også. Bare sjekk hvor ofte Listhaug er ute med uttalelser, eller Tybring-Gjedde. Disse ligger jo ganske langt til høyre, sånn at det lukter brunt, men de er å se både på TV-nyheter og i aviser. Så ja, media gir rom til alle. Men at folk innen media har moralsk samvittighet kan nok være sant (heldigvis).

Endret av Misantrop
13 minutter siden, Misantrop skrev:

Nå er det nå engang sånn at situasjonen for flyktningene ER tragisk. Å måtte flykte fra sitt hjem, trosse store farer og bruke alt det man har av penger for å gå en særdeles usikker  fremtid i møte er tragisk. Å bli møtt av folk som hater deg og ser på deg som uønsket er tragisk. At en hel generasjon med barn blir ødelagt av krig, sult og tapt barndom er tragisk. Uansett om du er blå eller rød, må dette være innlysende. Vi sitter her på vårt Oljeberg som bortskjemte unger som nekter å dele godteposen med dem som aldri fikk noen. Det er tragisk, og umoralsk. Jeg opplever det som ofte blir kalt politisk korrekthet som grunnleggende moral og etikk.

Du har med andre ord ingen ting i mot at vi får såkalte svenske tilstander her i landet.

Anonymkode: 2983e...3fd

Worrisome Plenty
13 minutter siden, Misantrop skrev:

Nå er det nå engang sånn at situasjonen for flyktningene ER tragisk. Å måtte flykte fra sitt hjem, trosse store farer og bruke alt det man har av penger for å gå en særdeles usikker  fremtid i møte er tragisk. Å bli møtt av folk som hater deg og ser på deg som uønsket er tragisk. At en hel generasjon med barn blir ødelagt av krig, sult og tapt barndom er tragisk. Uansett om du er blå eller rød, må dette være innlysende. Vi sitter her på vårt Oljeberg som bortskjemte unger som nekter å dele godteposen med dem som aldri fikk noen. Det er tragisk, og umoralsk. Jeg opplever det som ofte blir kalt politisk korrekthet som grunnleggende moral og etikk. Ikke noe å skamme seg for. Jeg har større problemer med å forklare mine barn hvorfor Norge sender folk ut av landet enn å forklare hvorfor folk kommer hit som flyktninger. Jeg bor i etveldig flerkulturelt område. Noen vil kalle det ghettoen. Her bor det folk fra hele verden, og mange etnisk norske også. Flesteparten av dem har ikke høyere utdanning enn ungdomsskolen, men vi kommer godt over ens alle sammen likevel. Jeg tar høyere utdanning nå, men verdiene mine er uendret fra dengang jeg var uutdannet. Tenker det handler mer om dannelse enn utdannelse igrunn. Har du tenkt på at vi trenger innvandrere her dersom vi skal ha nok folk i helsesektoren, som blant annet skal ta vare på oss når vi blir gamle? Norske jenter føder for få barn, og de som blir født søker seg selv helst til jobber som gir mer status.

At TV 2 liksom er politisk korrekt dauer jeg av! Virkelig?? Personlig er jeg glad for at media her er mer valide enn mange andre land, ta USA og fox News f. eks. Folk med ulike sider fåe ytre seg fritt også. Bare sjekk hvor ofte Listhaug er ute med uttalelser, eller Tybring-Gjedde. Disse ligger jo ganske langt til høyre, sånn at det lukter brunt, men de er å se både på TV-nyheter og i aviser. Så ja, media gir rom til alle. Men at folk innen media har moralsk samvittighet kan nok være sant (heldigvis).

Så hvis du er imot att afganske familier sender mindreårige til Norge, for å samle penger, så er det umoralsk???

Du er burde bytte navn til naiv filantrop.

Worrisome Plenty

Mange asylanter drar til ferie i hjemlandene etter de har fått fast opphold......

Somaliere feks. 

Det er vel ikke noen tvil om att de aller aller fleste kommer av materielle grunner. Det er derfor så mange får opphold på humanitært grunnlag og ikke rent asyl. De som får avslag kan hale det ut i det lengste, til de får ett ankerbarn, eller har vært her så lenge att de får opphold av den grunn.

Nei verden vil bedras slik att de liberale kan oppretthold sitt selvbilde. Som de moralsk overlegne.

Endret av Worrysome plenty

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du har med andre ord ingen ting i mot at vi får såkalte svenske tilstander her i landet.

De såkalte svenske tilstandene ja... Det er mye å si om det. Blant annet hvor hårreisende det er at en minister fabrikerer bilbranner for å vinne poeng. Eller alle uttalelsene fra Rinkebybeboere som dementerer det Listhaug og co hevder om stedet de bor på. Ja, rinkeby og enkelte andre byer i Europa sliter med sosiale problemer, noe som først og fremst er et klasseproblem. Forskjellene øker, i takt med veksten av  det nyliberalististiske og hyperkapitalistiske postmoderne Europa. De fleste får det verre, Ikke på grunn av innvandring, men på grunn av nedbyggingen av velferdsstaten. 

1 time siden, Worrysome plenty skrev:

Så hvis du er imot att afganske familier sender mindreårige til Norge, for å samle penger, så er det umoralsk???

Du er burde bytte navn til naiv filantrop.

At afghanere ønsker seg et bedre liv er vel ikke rart. De er mennesker, som oss. Mange reiste til Amerika fra Norge for ikke mange generasjoner siden. Er det annerledes? Var ikke de lykkejegere?  Og, de aller fleste blir returnert slik det er nå. Tvilen kommet ikke flyktningene til gode.

Hvis du tenker at naiv filantrop er et støtende uttrykk på meg, så vær så god. Dessverre er det mer enn nok mennesker som daglig gir næring til min blomstrende, indre misantrop. Jeg møter dem i slike debatter f. eks..... 

Worrisome Plenty

Hehe, den hellige korrekthet og moralske indignasjon, den eier du evig! Akkurat som den hellige ånd tar bolig i de troende på filadelfia hver søndag. Ingen ting kan stoppe deg, virkeligheten den er for feiginger!

22 minutter siden, Misantrop skrev:

At afghanere ønsker seg et bedre liv er vel ikke rart. De er mennesker, som oss. Mange reiste til Amerika fra Norge for ikke mange generasjoner siden. Er det annerledes?

Ja, det var annerledes. Den gang måtet man klare seg selv, en fikk ikke automatisk sugerør rett inn i statskassa.

15 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Hehe, den hellige korrekthet og moralske indignasjon, den eier du evig! Akkurat som den hellige ånd tar bolig i de troende på filadelfia hver søndag. Ingen ting kan stoppe deg, virkeligheten den er for feiginger!

Litt morsomt vi har fått en blodrød virkelighetsfjern kommunist på DOL da, nå som sør har forsvunnet.

12 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Og der gikk debatten over til reint personangrep. Men, ærlig talt. Tror vi lever i hver vår virkelighet. Det er lett å hate det du ikke kjenner. Innvandring er ikke min frykt, den postmoderne liberalismen er hundre ganger mer skremmende, og forsåvidt også grunnen til den situasjonen vi er i nå, med krig, hat, klimakrise og flyktningstrøm.  Det er lett å styre et folk som er splittet, og når under-og arbeiderklassen er splittet, står kapitalen fri til å regjere. Dette reflekteres i alle institusjoner i samfunnet i dag. Skole, eldreomsorg og helse. Alt er målstyring, outsourcet og kostnadeffektivisert. De økende klasseforskjellene er urovekkende, særlig når marked og myndigheter klarer å kaste blår i øynene våre slik at vi kjemper innad istedetfor mot.

Worrisome Plenty

Jeg synes det burde brukes mye mer på utviklings og nødhjelp/hjelp i nærområdet. De pengene kunne tas fra den svindyre asylordningen. Den faller før eller siden uansett. Det er forskjell på kulturer. Vi burde la yezidier, kristne, ahmadyia muslimer, og homofile få asyl. De er de som lider mest i den muslimske verden. Islam får vi ikke integrert i det hele tatt uansett.

Annonse

35 minutter siden, Misantrop skrev:

De såkalte svenske tilstandene ja... Det er mye å si om det.

Fakta er fakta. Du kan begynne å lese denne statistikken.

https://pjjonasson.files.wordpress.com/2017/10/sexualbrottslighet_bland_man_fodda_i_sverige_och_i_utlandet.pdf

Hovedfunn (tall fra svenske domstoler)

• Menn med utenomeuropeisk opphav (typisk ikke-vestlige, min anm.) sto for 84 prosent av de grove voldtektene. Listen forteller at svenske menn (født i Sverige av foreldre født i Sverige) kommer på 4.plass i antall dømte personer, etter afghanere, irakere og somaliere.
  • Landgrupper med høyest tilbøyelighet til å begå grov voldtekt er i gitt rekkefølge fra Algeri, Afghanistan, Tunisia, Marokko og Palestina.
  • Nesten to av tre grove voldtekter begås av asylsøkere eller asylanter (asylsøkere med oppholdstillatelse, her er ikke EU-borgere inkludert).
  • Hver fjerde grove voldtekt begås av 1. eller 2.generasjon innvandrere.
  • Menn med europeisk opphav begår færre overfalls– og gruppvoldtekter enn menn med opphav fra samtlige andre regioner.
  • Svenske menn har begått 4,4 prosent av overfallsvoldtektene de siste fem årene.
  • Flest overfallsvoldtekter regnet i antall dømte personer begås av menn fra Somalia, Eritrea, Algerie, Irak og Gambia.
  • Landgrupper med høyest tilbøyelighet til å begå overfallsvoldtekter er algerier, gambier og kenyaner.
  • Flest overfallsvoldtekter begås i Stockholm, Hudiksvall og Eskilstuna. Malmö ligger på 8.plass og Göteborg på 17.plass.
  • 90 prosent av gruppevoldtektene begås av menn med utomeuropeisk opphav. Hver fjerde voldtektsmann som deltok i gruppevoldtekt var en afghaner.
  • Svenske menn har stått for 6,7 prosent av gruppevoldtektene de siste fem år.
  • Flest voldtektsmenn som har tatt del i gruppevoldtekt er dømt i Ystad, Eksjö og Uppsala. Göteborg ligger på 11.plass, Stockholm på 16.plass og Malmö på 21.plass.
  • Andelen voldtekter av menn (kategorisert som «homovoldtekter») har steget kraftig siden 2015. De siste to årene har hver tiende dømte voldtektsmann blitt dømt for å ha voldtatt en annen mann.
  • De siste to årene har gruppevoldtekt av en mann blitt det vanligste overgrepet innenfor «homovoldtekt».
  • Gruppevoldtekter mot menn har i 85 prosent av tilfellene blitt begått av menn fra Afghanistan, mens de resterende 15 prosent av menn fra Iran.

Blant annet hvor hårreisende det er at en minister fabrikerer bilbranner for å vinne poeng. Eller alle uttalelsene fra Rinkebybeboere som dementerer det Listhaug og co hevder om stedet de bor på.

*Knegg* Nå er du nesten på nivå med Komiske Ali.

Ja, rinkeby og enkelte andre byer i Europa sliter med sosiale problemer, noe som først og fremst er et klasseproblem. Forskjellene øker, i takt med veksten av  det nyliberalististiske og hyperkapitalistiske postmoderne Europa. De fleste får det verre, Ikke på grunn av innvandring, men på grunn av nedbyggingen av velferdsstaten. 

Hvis du ikke ser at dette er direkte konsekvens av masseinnvandringen er du blind. Mulig det er bevisst. 

Gjest Maggie55

Men vil vi egentlig ha en objektiv presse.Man kan vel være balansert uten å være " koldt objektiv" synes jeg. Men hvordan rekrutteres egentlig journalister i dag. Mange av dem vi " har" i dag er mennesker som har gitt alt og gir alt hver dag for å komme så langt som en sånn stilling er vil jeg tro. En kombinasjon mellom mange fag og politikk.Dette er mennesker med bedre karakterer enn leger og høye idealer. 

Frpere kan jo selv søke jobber i media på samme måte som andre kan søke seg inn i politikken. Alle har sitt å bidra med.

Det står ofte i jobbannonser at man vil speile befolkningen.

Men jeg er enig i at man ofte sitter igjen med et ubalansert  ihelhetsinntrykk men det kan ha mange årsaker. Det er så mange som har problemer med å få tingene til å balansere ivåre dager tror jeg. Det er mange som er i personlige kriser eller deres nærmeste er det.Ikke lett å sitte på post under alle forhold. Mye kan gjelde vi som leser og lytter også. Spesielt relgiøsemiljøer sliter tror jeg etter hva jeg har registrert med å få tingene til å balansere.

De seineste fem årene ville jeg si at mye fokus har vært mot forsterbarn og barnevernsystemet og jeg har tolket det som om at dette er saker som FrP-ere ofte er opptatt av og veldig prisverdig.Så jeg tror man må se på hvem som har makt før man kritiserer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...